طنین نوای مشارکت مردمی در آذربایجان شرقی


طنین نوای  مشارکت مردمی  در آذربایجان شرقی

مردم آذربایجان شرقی امروز هم بعد از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نوای شکوه حضور و مشارکت خود در سرنوشت کشور و ایجاد تحول و امید در جامعه را به طنین انداخته و به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفتند.

امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، بار دیگر نمود غیرت ایرانی در به خاک مالیدن بینی دشمن در جای جای خاک این وطن دیده می‌شود. مردم ترک زبان ایران اسلامی نیز که همواره در صحنه‌های سیاسی کشور از مشروطیت و انقلاب اسلامی گرفته تا راهپیمایی‌ها و انتخابات، نقش داشته‌اند، این بار هم تعصب و غیرت خود به وطن را نشان دادند.

امروز روز سرنوشت‌ ساز مردم ایران است. روزی که مردم ایران از پیر و جوان در نقاط مختلف کشور برای تعیین سرنوشت خود در صحنه‌ی انتخابات حماسه آفرینی می‌کنند و با بصیرت، آگاهی، شور و اشتیاق با انتخاب اصلح خود، سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند.

بیش از سه میلیون نفر از جمعیت آذربایجان شرقی واجد شرایط حضور در انتخابات سیزدهیمن دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا هستند که از این تعداد، ۷۰ هزار نفر را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

خبرنگار ایسنا به میان این مردم غیور آذربایجان شرقی حاضر در صحنه رفته تا از شور و احساس این ملت در جریان رای دهی و انتخابات باخبر شود.

ایرانمان را دوست داریم و می‌خواهیم که همواره پیروز شود

آقای نعمتی ۴۰ ساله در اولین ساعات آغاز رای گیری با حضور در شعبه اخذ رای تبریز، رای خود را به صندوق انداخته و به ایسنا، می‌گوید: امروز آمده‌ام تا با رای خود، تکلیف سیاسی و شرعی خود را انجام دهم و از پیام رهبری برای حضور در انتخابات تبعیت کنم.

او با تاکید بر این‌که ایرانمان را دوست داریم و می‌خواهیم که همواره پیروز شود، می‌افزاید: نباید بگذاریم خون شهید سلیمانی و شهدای این مرزوبوم روی زمین بماند و باید آینده فرزندانمان را با رای خود به خوبی رقم بزنیم.

حجت الاسلام احمدی یکی از روحانیون شهر تبریز نیز به همراه فرزند و همسر خود در صحنه انتخابات حاضر شده و به ایسنا می‌گوید: دلیل حضورمان برای رای دهی، علاقه مان به ملت و کشورمان و شهید سلیمانی‌هایی هست که همواره به عنوان الگویی در زندگی ما خواهند بود.

به نظام و مملکت خود ایمان داریم و از این میدان خارج نمی‌شویم

او با بیان این‌که مدافعان حرم و سایر شهدا، از جانشان گذشتند تا مملکت در امنیت بماند، می‌افزاید: امروز با رای و حضور خود اعلام می‌کنیم که به نظام و مملکت خود ایمان داریم و از این میدان خارج نمی‌شویم.

او ادامه می‌دهد: بالاترین پیام حضور این مردم در صحنه انتخابات، این است که با تمامی مشکلاتی که به خاطر کم کاری مسئولان ایجاد شده اما به کشور خود علاقه داریم و همواره برای سربلندی کشور خود می‌کوشیم. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایستادگی و تعیین فردی اصلح، لبیک می‌گویم و به نیت حاج قاسم سلیمانی‌ها رای می‌دهیم.

خالی کردن میدان یک نقطه ضعف برای ملت ایران است

او با بیان این‌که خالی کردن میدان یک نقطه ضعف برای ملت ایران است، اظهار می‌کند: کشور مانند یک خانواده است و اگر ضعفی در آن ایجاد شود باید همه اعضای این خانواده، با هم و در کنار هم این ضعف را بهبود بخشند و با انتخاب اصلح، وضعیت خود را بهتر کنند.

بانوی جوانی که در صف انتظار رای دهی قرار دارد نیز به ایسنا می‌گوید: وظیفه داریم که در پای صندوق‌های رای حاضر شویم و همان طور که شهید سردار قاسم سلیمانی و سایر شهدا در میدان جنگ از وطن و خاک و ناموس خود دفاع کرده اند، ما نیز باید در میدان انتخابات، حاضر شویم و رای خود را به صندوق بیندازیم.

پیرمرد موسفیدی که با عصا وارد شعبه اخذ رای شده و به سختی می‌تواند حرکت کند، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار می‌کند: خداوند متعال به ما توفیقی عنایت کرده که می‌توانیم در سرنوشت کشور و سربلندی وطنمان در دنیا نقش داشته باشیم.

با کمک هم و رای‌های خود، هیمنه دشمنانمان را می‌شکنیم

او که در ساعت اولیه آغاز انتخابات به پای صندوق رای آمده، می‌افزاید: تصمیم گرفتم که بلافاصله بعد از رهبر عزیزمان، برای رای دادن بیایم تا با کمک هم و رای‌های خود، هیمنه دشمنانمان را بشکنیم.

او با تاکید بر این‌که به حول قوه الهی تمام ملت ایران در این رای گیری حضور داشته و وطنمان را در دنیا، دشمن شکن خواهیم کرد، ادامه می‌دهد: پروتکل‌های بهداشتی در محل رای گیری رعایت شده و مردم لازم نیست که از وضعیت کرونایی نگران باشند.

خانوم محمدی مادری جوان است که با کودک خردسال خود به شعبه رای دهی آمده تا دین خود به نظام و انقلاب را ادا کند، در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: بعد از این‌که رای دادم، احساس می‌کنم بار سنگینی که بر دوشم بوده را برداشتم و اکنون احساس سبکبالی و خوشحالی دارم که توانستم نقشی در اجتماع داشته باشم.

رای اولی‌هایی که احساس جدیدی در انتخابات تجربه می‌کنند

سحر عشایری جوان ۱۸ ساله رای اولی است که برای نخستین بار در صحنه انتخابات حضور یافته و به ایسنا می‌گوید: خیلی خوب است که می‌توانیم در سرنوشت جامعه تاثیرگذار باشیم و با عمل به فرامین رهبر معظم انقلابمان، به عنوان یک فرد مهم در جامعه تصمیم بگیریم.

او ادامه می‌دهد: به رای اولی‌های دیگر می‌گویم که در ابتدا تحقیق کنند و قطعا به تجارب کاندیداها نیز توجه داشته باشند و سپس با توصیه بزرگترها، به دور از احساسات، بهترین تصمیم را بگیرند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

او با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی در عدم شرکت مردم در انتخابات، متذکر می‌شود: دشمنان هرچقدر که تلاش کنند و اخبار منفی به کشور مخابره کنند و به خصوص جوانان را که پایه و بنیان کشور هستند را تحت تاثیر قرار دهند، اما هیچ گاه نمی‌توانند باورها و غیرت ما نسبت به کشورمان را از بین ببرند و باعث نابودی امنیت ما شوند.

عشایری با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای، اظهار می‌کند: در امنیت کامل زمینه برای رای دهی فراهم است اما در این راستا از تمامی کاندیداها انتظار داریم که بر روی وعده‌های خود بمانند و پرقدرت به حل مشکلات مردم بپردازند.

محدثه برزگر نیز یک جوان رای اولی است که با شور و شوق در صف انتظار به همراه مادرش ایستاده است و به ایسنا می‌گوید: رای دادن برای من یک حس جدیدی است که با این اقدام، احساس می‌کنم در تعیین سرنوشت کشورم تاثیر گذار هستم.

او در جواب به سوال این‌که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم، متذکر می‌شود: جوابش مشخص است ما در قبال زندگی در این اجتماع وظیفه داریم تا سرنوشت خود را بنا به فرصتی که انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار داده، تعیین کنیم.

نمی‌گذاریم دشمن از عدم حضور ما در صحنه سیاسی کشور خوشحال شود

او ادامه می‌دهد: با رای خود به کل دنیا می‌گوییم که ملت ایران همواره پشت مملکت و کشور خود ایستاده و این ملت هیچگاه پشت وطن خود را خالی نخواهد کرد و هیچگاه نمی‌گذارد، دشمن از عدم حضور ما در صحنه سیاسی کشور خوشحال شود.

پسر جوان دیگری که او نیز برای اولین بار رای خود را صندوق انتخابات انداخته است، به ایسنا، می‌گوید: همه ما در این جامعه دارای نقش اجتماعی و مسئولیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... هستیم. در این برهه نیز طبق سال‌های گذشته، انتخابات نشانه جمهوریت و شرکت مردم در تعیین زندگی آینده خودشان است.

هر رای به عنوان موشکی به طرف دشمنانمان است

او می‌افزاید: اکنون‌ چشم تمامی دنیا به ما است و هر نفری که در این رویداد شرکت می‌کند، ادامه دهنده راه شهدا و هر یک به عنوان موشکی به طرف دشمنانمان است.

حجت الاسلام تقی زاده نیز از روحانیون شهر تبریز در این انتخابات شرکت کرده و پس از اخذ رای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار می‌کند: انسان همواره و از ابتدای زندگی توام با انتخابات هست. شرکت در این انتخابات نیز سرنوشت کشور و انقلابمان را رقم می‌زند و تاییدی بر نقش انقلاب اسلامی در دنیا و محور مقاومت است.

او تاکید می‌کند: با وجود این‌که مشکلات بسیاری در جامعه داریم و برخی از مسئولان نالایق، بانی این مشکلات هستند، اما اکنون باید با لبیک به پیام مقام معظم رهبری، تمام شهروندان در این رای گیری شرکت کنند زیرا هر رای، یک مشت محکمی بر دشمنان نظام جمهوری اسالامی است.

بی تفاوتی در انتخابات، ظلم به خود، خانواده و جامعه ایران اسلامی است

خانوم سعادت، بانوی دیگری است که برای اخذ رای در صحنه انتخابات حضور یافته است، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار می‌کند: بی تفاوتی در هر موضوعی یک امر سخیف است. مشکلات کلان بسیاری در حوزه جامعه، اقتصاد، فرهنگ وجود دارد اما اکنون اگر در انتخابات شرکت نکنیم و بی تفاوت باشیم، اول به خودمان و سپس به خانواده و در نهایت به جامعه ایران اسلامی ظلم کرده‌ایم.

او ادامه می‌دهد: اگر ناراحتی و یا دلخوری نسبت به برخی موارد داریم، اگر از وضع موجود راضی و یا ناراضی هستیم، در هر صورت باید تاثیرگذاری خود را نشان دهیم و وظیفه اساسی و حقوق شهروندی خود را ادا کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی