شیعه و سنی امروز پای صندوق‌های رای وفاداریشان به نظام را نشان دادند


شیعه و سنی امروز پای صندوق‌های رای وفاداریشان به نظام را نشان دادند

زاهدان- ایرنا- امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر با بیان اینکه شناسنامه‌ ممهور ما نمادی از وحدت، انسجام و همدلی مردم ایران در مقابل بدخواهان است گفت:شیعه و سنی امروز پای صندوق‌های رای وفاداریشان به نظام را به دوست و دشمن نشان دادند.

مولوی عبدالصمد کریم زایی روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شناسنامه‌ ممهوری که امروز در دست ما هست نمادی از وحدت، انسجام و همدلی بین مردم و تیری بر قلب بدخواهان نظام و میهن است.

وی بیان کرد: رأی دادن یک تکلیف شرعی و قانونی است که باید هر ایرانی به آن پایبند باشد.

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی با رسانه‌های معاند هم صدا شدند تا مردم پای صندوق‌های رای نروند اما این حضور امروز مردم مناطق مختلف کشور بویژه مردم ایرانشهر در شعبه‌های اخذ رای نشانگر عشق و علاقه آنان به کشور و نظام است.

وی با بیان اینکه مردم مشکلات فراوانی بویژه در زمینه معیشتی دارند، گفت: انتخاب فرد اصلح و کارآمد باعـث می‌شود که خیلی از مشکلات امروز کشور برطرف شود.

مولوی کریم زایی بیان کرد: وقتی مردم در دمای ۵٠ درجه گرمای ایرانشهر در صف‌های طولانی برای رای دادن منتظر می‌مانند نشانگر این است که کشور خودشان را دوست دارند.

وی همچنین در خصوص شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهارداشت:مردم بدور از تعصبات قومی، مذهبی و قبیله‌ای به افراد شایسته و متخصص در امور شهری رأی دهند.

به گفته رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۲۹۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات پیش‌رو در سراسر این استان پیش بینی شده است.
ابوذ کوثری با بیان اینکه از این تعداد صندوق‌های درنظرگرفته شده برای انتخابات ۳۰ درصد شعبه های شهری و ۷۰ درصد شعبه های روستایی هستند افزود: در مجموع ۴۲ درصد این شعبه ها ثابت و هشت درصد نیز سیار است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تعداد واجدان شرایط رای دادن در سراسر استان یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۰۸ نفر است.

جمعیت این استان حدود سه میلیون نفر است.
کوثری با اشاره به شمار رای اولی‌های سیستان و بلوچستان در انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: در این دوره ۷۳ هزار نفر رای اولی در استان برای نخستین بار پای صندوق‌های اخذ رای حضور خواهند یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان