رأی ندادن، واگذار کردن سرنوشت خویش به دیگران است


رأی ندادن، واگذار کردن سرنوشت خویش به دیگران است

تهران- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عقل اجازه نمی‌دهد که انسان سرنوشت خود را به دیگران واگذار کند بنابراین اصل حضور و انتخاب و شرکت در انتخابات یک امر بدیهی و ضرورت عقلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری چند محور داشت. عمده تکیه ایشان نسبت به اصل حضور و مشارکت مردم بود که نشانه جمهوریت نظام است و تمام همّ دشمن امروز این است که جمهوریت را در جمهوری اسلامی کمرنگ جلوه دهد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: حال آنکه اگر ما نتایج انتخابات‌ها را بررسی کنیم در موارد متعددی که در حدود این ۴۰ سال نزدیک به ۴۰ انتخابات داشتیم بیانگر این است که انتخابات سالم است.

مجتهدشبستری تصریح کرد: گاهی دولت‌هایی که مجری انتخابات بودند تمایلاتی داشتند که نتیجه انتخابات پیروزی رقبا بوده و گرایش‌های مقابل آنها موفق شدند که طبیعتاً این نشانه سلامت انتخابات است که مجریان انتخابات نظر و تمایلی دارند ولی نتیجه انتخابات موفقیت آن گرایش و نظر مقابل آنهاست. انتخابات کاملاً رقابتی است و وجود سلایق و انظار مختلف حاکی از رقابتی بودن انتخابات است.

وی، انتخابات ۲۸ خرداد را کاملا رقابتی و با حضور سلایق مختلف توصیف کرد و گفت: بعضی‌ها گمان می‌کنند که می‌شود با رأی ندادن مشکلات را حل کرد و حال آنکه رأی ندادن حلال مشکل و مشکلات نیست، بلکه باید با توجه به افکار، سلایق، سابقه و کارنامه هر نامزد که چه بسا کارنامه‌ها و سابقه‌ها در تصمیم‌گیری انسان تأثیر بیشتری نسبت به برنامه‌ها داشته باشد، به هر نامزد رأی دهیم.

مجتهدشبستری با اشاره به رأی ندادن و واگذار کردن حق خویش به دیگران افزود: می‌توانیم با رأی دادن، در جهت تأمین خواسته‌های خود حرکت کنیم. همچنین برنامه، نظر و سابقه نامزد را مطالعه کند و ببیند کدام به فکر خودش نزدیک‌تر است. آن کسانی را که دلسوزند، واقعاً کارآزموده و مفید و به دنبال این هستند که مشکلات کشور حل شود را انتخاب کنیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عقل اجازه نمی‌دهد که انسان سرنوشت خودش را به دیگران واگذار کند. یعنی واگذار کردن تعیین سرنوشت خود به دیگری دور از عقل است. عقل می‌گوید خودت برای خودت تصمیم بگیر و سرنوشت خودت را به دیگری واگذار نکن. رأی ندادن، واگذار کردن سرنوشت خویشتن به دیگران است. بنابراین اصل حضور و انتخاب و شرکت در انتخابات یک امر بدیهی و ضرورت عقلی است.

قهر با صندوق‌ رای مشکلی را حل نمی‌کند

مجتهدشبستری عنوان کرد: نکته دیگری که در فرمایشات مقام معظم رهبری وجود داشت این بود که ایشان فرمودند گلایه‌ها را قبول دارم ولی قهر با صندوق‌های رأی مشکلی را حل نمی‌کند. شاید نظر ایشان به این جهت باشد که بخواهند بفرمایند که وجود مشکلات مخصوصاً در حوزه اقتصاد و معیشت مردم قابل انکار نیست. امروز مردم در اثر تحریم‌ها و بی‌تدبیری‌ها حقیقتاً تحت فشار هستند ولی قهر با صندوق‌های رأی مشکلی را حل نمی‌کند بلکه شاید به مشکلات اضافه کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر رییس جمهوری با رأی بالاتری انتخاب شود، قدرت، پشتوانه و توان بیشتری برای حل مشکلات خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امیدواریم مردم عزیز ما به‌رغم همه مشکلات و نابسامانی‌ها در حمایت از نظام به صحنه بیایند و دشمن را مأیوس کنند. امروز دشمن تمام همّ خودش را در جهت تحریم انتخابات به کار گرفته و رأی و حضور می‌تواند توطئه دشمن را خنثی کند و هر کسی به هر نحوی مردم را دلسرد کند این قطعاً عامل و در خط دشمن است و هر کس مردم را امیدوار و تشویق به رأی دادن کند، خدمت به کشور کرده است.

مجتهدشبستری بیان کرد: تقویت نظام امروز خواست شهدا و به رأی دادن است و تداوم راه شهدا به رأی دادن و حمایت از نظام است و هر کاری که دشمنان ملت و کشور را خشمگین کند، در پیشگاه خدای متعال عمل صالحی است که دارای اجر فراوان است و کشور را از مخاطرات و مشکلات و خطرهایی که احیاناً وجود خواهد داشت مصون و امنیت را پایدار و اقتدار را تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: إن شاء الله امیدواریم روز ۲۸ خرداد جشن باشکوهی برای حضور مردم در صحنه انتخابات باشد و ملت از این آزمون بزرگ هم مثل بقیه امتحانات سربلند بیرون بیاید و دشمن را مأیوس کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس