مجموع موارد مثبت کرونایی زنجان به رقم بیش از 91 هزار نفر رسید


مجموع موارد مثبت کرونایی زنجان به رقم بیش از 91 هزار نفر رسید

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته 6 بیمار کرونایی در زنجان شناسایی شد که مجموع موارد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به عدد 91 هزار و 635 رسید.

دکتر پرویز قزلباش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار فوتی های ناشی از زمان شیوع کرونا تاکنون به رقم یک‌هزارو ۴۸۵ نفر رسیده که روز گذشته یک مورد فوتی در استان گزارش شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به ۸۲ هزارو ۸۵ نفر رسید که ۸۶ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

این مسوول یادآوری کرد: هر چند آمار موارد مثبت سرپایی استان کاهش یافته اما این موضوع به معنای عادی انگاری بیماری نیست و بر این مبنا رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی باید همچنان مورد توجه باشد.

قزلباش افزود: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۹ هزارو ۵۵۰ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده و هشت هزار و ۲۰ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی اظهار داشت: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۲۶ هزارو ۶۶۵ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر ۱۶۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که خدمات لازم را دریافت می کنند.

به گفته این مسوول، متاسفانه عادی انگاری بیماری در بین عموم نمود بیشتری یافته که این نگرانی وجود دارد که آثار این روند طی هفته دوم و سوم تیر امسال درقالب پیک پنجم خود را نشان دهد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون هیچ شهری در استان قرمز نیست و اغلب شهرستانهای استان نارنجی و یا در وضعیت زرد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟