رقابت استقلالی ها برای لیگ برتری شدن


رقابت استقلالی ها برای لیگ برتری شدن

لیگ یک این روزها به ایستگاه‌های آخر نزدیک می‌شود و تب و تاب صعود و سقوط در آن داغ شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر آنلاین ، افرادی که بازی های لیگ آزادگان را پیگیری می کنند می دانند که همیشه هفته های پایانی آن جذاب تر از لیگ برتر است و هیچوقت نمی توان پیش بینی کرد چه تیم هایی صعود خواهند کرد. کافی است به جدول فصل پیش یا دو فصل پیش نگاهی بیندازید. رقابت مس کرمان و آلومینیوم اراک یا تقابل نساجی با خونه به خونه. در این روزها هم جدول لیگ آزادگان بارها دستخوش تغییر شده و در آستانه ۵ هفته پایانی، حدقل ۹ تیم روی کاغذ شانس صعود دارند. همچنین در پایین جدول هم گل ریحان البرز، نود ارومیه، چوکا تالش در منطقه سقوط قرار دارند.

رقابت استقلالی‌ها برای لیگ برتری شدن

رضا عنایتی با هوادار تا اینجای لیگ یک درخشان ظاهر شده و یکی از تیم هایی است که شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر را دارد. هوادار در حال حاضر با ۵۰ امتیاز صدرنشین است و در دو بازی آینده باید به مصاف گل ریحان و شاهین شهرداری بوشهر برود. کسب این ۶ امتیاز برای عنایتی و تیمش مهم است و آنها می خواهند قاصله خود را با بادران بیشتر کنند. بادران هم با سرمربیگری امید روانخواه ۵۰ امتیازی است و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به هوادار در رده دوم قرار دارد. بادران با روانخواه متحول شده و آنها در دو بازی اخیر خود دو برد کسب کردند و در دو هفته آینده باید به مصاف پارس جنوبی و چوکا تالش بروند. همچنین فجرسپاسی شیراز هم که سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد با ۴۷ امتیاز در رده سوم جدو رده بندی قرار دارد و منتظر لغزش تیم های هوادار و بادران است. فجری ها که سالهاست از سطح اول فوتبال ایران دور مانده اند به هدایت کلانتری به دنبال بازگشت به لیگ برتر هستند تا ناکامی های اخیر خود را جبران کنند.

در ادامه جدول، خوشه طلایی، شاهین شهرداری بوشهر و مس کرمان ۴۶ امتیازی هستند و سه تیم خیبر خرم آباد، استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم ۴۲ امیتازی هستند و روی کاغذ شانس صعود دارند.

رقابت استقلالی ها برای لیگ برتری شدن

فرار از منطقه خطر

در انتهای جدول لیگ آزادگان هم تب و تاب فرار از منطقه سقوط مثل بالای جدول داغ است. گرچه گل ریحان سقوطش نسبتا قطعی شده اما این تیم همچنان روی کاغذ شانس بقا دارد اما کارش سخت است. نماینده البرز در حال حاضر ۱۸ امتیاز دارد و با نود ارومیه ۹ امتیاز فاصله دارد. نماینده آذربایجان غربی هم حال و روز خوبی ندارد و ارومیه‌ای‌ها با شکست مقابل پارس جنوبی و تساوی با چوکا، در رده هفدهم جدول باقی ماندند و امیدوار هستند تا در ادامه رقابت ها بتوانند خود را از منطقه سقوط جدا کنند.

رضا عنایتی با هوادار تا اینجای لیگ یک درخشان ظاهر شده و یکی از تیم هایی است که شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر را دارد. هوادار در حال حاضر با ۵۰ امتیاز صدرنشین است و در دو بازی آینده باید به مصاف گل ریحان و شاهین شهرداری بوشهر برود.

تالشی ها اما گرچه در جایگاه بهتری نسبت به نودی‌ها قرار دارند اما اختلاف کم آن‌ها با ارومیه‌ای‌ها باعث شده تا خطر سقوط را حس کنند. مدیران چوکا که به تازگی هدایت تیمشان را به فرشاد پیوس سپرده اند، امیدوارند این مربی کارکشته بتواند آنها را در لیگ آزادگان نگه دارد. چوکا با پیوس متحول شده و با پیروزی مقابل خوشه طلایی و تساوی جلوی نود ارومیه، جایگاه خود را در جدول رده بندی بهبود بخشیدند.

قشقایی و رایکا با ۳۳ و ۳۴ امتیاز جایگاه نسبتا متزلزلی دارد و آنها هم امیدوارند در ادامه بازی‌ها در لیگ آزادگان بمانند. مدیران رایکا به تازگی هدایت تیمشان را پیروز قربانی دستیار سابق ابراهیم صادقی در سایپا سپردند و کاپیتان اسبق استقلال امیدوار است با کسب نتایج خوب در این تیم به لیگ برتر برگردد.

۵ هفته‌ حیاتی

تنها ۵ هفته تا پایان لیگ آزادگان زمان باقی مانده و تیمها آخرین شوک‌ها و جابجایی ها را انجام می دهند تا بتوانند به نتایج مورد نظرشان برسند. گرچه باید قبول کرد بالاخره چند تیم صعود و سقوط می کنند اما همان تیم‌هایی که حتی روی کاغذ هم از شانس کمتری برخوردار هستند، برای بقا یا صعود تا آخرین لحظه و تا سوت پایان بازی می جنگند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس