ایلام در هفته‌ای که گذشت؛ انتخابات 28 خردادماه و درگذشت پیشکسوت رسانه


ایلام در هفته‌ای که گذشت؛ انتخابات 28 خردادماه و درگذشت پیشکسوت رسانه

ایلام - ایرنا - هفته گذشته همزمان با سراسر کشور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری در استان ایلام برگزار شد و مردم این استان از نخستین ساعات روز در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

به گزارش ایرنا، هرچند هنوز آمار رسمی مشارکت مردم استان ایلام در انتخابات اعلام نشده است اما گمانه‌زنی‌ها نشان از حضور حداکثری اقشار مختلف مردم دارد.

مردم از همان دقایق اولیه صبح تا پاسی از شب در شعب اخذ رای حضور داشتند و به نامزدهای منتخب خود در ۲ همه‌پرسی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی رای دادند.

مسوولان ستاد انتخابات استان ایلام تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور را اندیشیدند و برای اولین بار به صورت گسترده در شهر ایلام مردم به صورت الکترونیکی به اعضای شورای شهر رای دادند.

شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلای رای دهندگان به ویروس کرونا در شعب اخذ رای در سطح استان ایلام فراهم شد و در شعب اخذ رای اقلام بهداشتی چون ماسک، ژل و محلول های ضدعفونی تامین شده بود.

نامزدهای ریاست جمهوری شامل زاکانی، رییسی، رضایی و جلیلی در این هفته از طریق سیمای مرکز ایلام با مردم استان سخن گفتند و طرح ها و برنامه های خود برای این استان را مطرح کردند.

هفته گذشته بازار تبلیغات نامزدها و هواداران آنها گرم بود و از هر فرصتی برای جلب آرای مردم تلاش می کردند و با وجود شیوع کرونا اما ستادهای تبلیغاتی یکی پس از دیگری شکل گرفت.

در واپسین روزهای هفته گذشته انتشار خبر فوت ناگهانی سامی شهبازی پیشکسوت رسانه ای و رییس خانه مطبوعات استان ایلام موجب بهت و حیرت همکاران رسانه ای وی شد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، آبدانان، مهران و چوار در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته اند و سایر نقاط نیز زرد هستند.

استاندار: آرای انتخابات ریاست جمهوری در ۸۲۶ شعبه ایلام اخذ می‌شود

استاندار ایلام گفت: ۸۲۶ شعبه امروز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان پیش بینی شده است.

محمد نوذری روز جمعه با حضور در شعبه ۳۷ واقع در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز مردم ایلام حماسه ای دیگر را رقم می زنند و دوباره دشمنان نظام را مایوس خواهند کرد.

حضور مردم در انتخابات تضمین کننده امنیت کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رییس جمهور آینده باید خواسته ها و دغدغه های مردم را در اولویت کاری خود قرار دهد و مشکلات مردم را حل و فصل کند.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز جمعه با حضور در شعبه ۳۷ واقع در مسجد صاحب الزمان شهر ایلام رای خود را به صندوق انداخت.

۱۰ هزار نفر در ایلام برای اولین بار رای می‌دهند

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: ۱۰ هزار نفر در این استان برای انتخابات ۲۸ خردادماه به عنوان رای اولی برای اولین بار پای صندوق های رای خواهند رفت و در این همه پرسی مشارکت می کنند.

به گزارش ایرنا، الیاس فتاحی روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام اظهار داشت: تعداد واجدان شرایط رای در استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام ۴۶۰ هزار نفر است.

شعب ویژه بیماران خاص برای انتخابات پیش بینی شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام روند ابتلا، بستری و حتی فوت ناشی از کرونا را در این استان نزولی توصیف کرد و گفت: شعب ویژه بیماران خاص برای رفاه حال آنان در روز انتخابات پیش بینی شده است.

دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد کرونای استان اظهار داشت: استان ایلام از نظر تعداد ابتلا و بستری و حتی فوت دارای شرایط بهتری بوده و در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وضعیت رعایت پروتکل ها در ستادهای انتخاباتی ایلام رصد می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کارشناسان مرکز بهداشت طبق چک لیست در ستادهای انتخاباتی حضور پیدا کرده و وضعیت رعایت پروتکل ها را رصد و بررسی می کنند.

جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان ایلام از افرادیکه دارای علائم کرونا هستند، خواست: در ستادهای انتخاباتی و جمع مردم حاضر نشوند.

۴۶۰ هزار نفر در ایلام واجد شرایط رای هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات ایلام گفت: ۴۶۰ هزار نفر در استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، الیاس فتاحی روز پنجشنبه اظهار داشت: از این تعداد واجد شرایط رای ۱۰ هزار نفر را رای اولی ها تشکیل داده اند.

استاندار ایلام: انتخابات در مرکز استان بصورت الکترونیک برگزار می شود

استاندار ایلام با بیان اینکه برگزاری انتخابات در مرکز استان بصورت تمام الکترونیک انجام می شود، گفت: در شهرستان ایلام ۱۲۶ شعبه، آرای مردم را اخذ می کند.

محمد نوذری شامگاه چهارشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: ۸۲۶ شعبه اخذ رای برای ۴۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان آماده شده است که امیدواریم همچون ادوار گذشته انتخابات، حضور مردم ایلام بسیار پرشور باشد.

۱۶ هزار عامل اجرایی انتخابات را در ایلام برگزار می کنند

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۹۸ شعبه ثابت و سیار فرایند اخذ رای انتخابات ۲۸ خردادماه استان را انجام می دهند، گفت: ۱۶ هزار عامل اجرایی این انتخابات را برگزار می کنند.

سید صادق موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد کل شعب اخذ رای ریاست جمهوری ۸۲۶ شعبه شامل ۷۱۶ ثابت و ۱۱۰ سیار است.

حضور عوامل اجرایی انتخابات ایلام روز شنبه در ادارات الزامی نیست

رییس ستاد انتخابات ایلام گفت: تمامی کارکنان ادارات استان که عضو هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات بودند شنبه ۲۹ خرداد از حضور در محل کار معاف هستند.

الیاس فتاحی بامداد شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقدیر و تشکر از همکاری و زحمات تمام عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخابات در تمام شعبه های اخذ رای استان اظهار داشت: به دلیل تمدید مهلت رأی‌گیری و به طول انجامیدن کار شمارش آرا ، تمامی ادارات، مدارس و بانک هایی که شعب اخذ رای انتخابات در آنها برگزار شده است شنبه ۲۹ خرداد تعطیل خواهند بود.

تلاش برای دلسردی مردم در انتخابات دسیسه جنگ نرم آمریکاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آمریکا و معاندان با توجه به اینکه توان مقابله نظامی با ایران را ندارند، سعی و تلاش گسترده ای برای ایجاد دلسردی و یاس مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه بکار بسته اند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در آیین گرامیداشت روز ملی دختران به مناسبت سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع زنان و بانوان ایلام اظهار داشت: معاندان با تمسک و سوءاستفاده از شرایط موجود کشور از جمله تورم و سختی معیشتی سعی دارند مردم را از حضور در پای صندوق های رای بازدارند.

زاکانی: مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت‌ دولت اقدام و اصلاح خواهد بود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مبازره با مفاسد اقتصادی و تمرکززدایی از اولویت های اصلی و مهم دولت اقدام و اصلاح خواهد بود.

علیرضا زاکانی به عنوان چهارمین نامزد ریاست جمهوری که از شبکه استانی ایلام و از طریق برنامه ایران سرای من با مردم استان ایلام سخن می گفت، اظهار داشت: دولت الکترونیک زمینه مبارزه با بروکراسی های اداری و مفاسد اقتصادی را در دستور کار خواهد داشت و تمرکز زدایی امکان دادن اختیارات را به استان ها فراهم می کند.

محسن رضایی: سند اقدام پیشرفت ایلام امضا می‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت اقدام و تحول، سند اقدام پیشرفت ایلام را امضا می‌کند.

محسن رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه استانی ایلام اظهار داشت: شما مدافعان مرزهای ایران اسلامی، فاتحان میمک، مردم غیرتمندی که اولین تو دهنی را به صدام و ارتش بعثی عراق زدند و جانانه از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردید، هستید، مشکلات شما را می دانیم.

رئیسی: زنجیره ارزش محصولات باید در ایلام شکل بگیرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ایلام سرشار از منابع غنی همچون نفت و گاز و محصولات کشاورزی متنوع است که لازمه بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها، ایجاد زنجیره ارزش این تولیدات است.

سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه استانی ایلام با عذرخواهی از عموم مردم این استان که به دلیل شرایط کرونایی امکان دیدار حضوری فراهم نشد، اظهار داشت: به خانواده معظم شهیدان و ایثارگران ادای احترام می کنم ، ایثارگری، مقاومت و رشادت در تمام مردم استان موج می زند، سه هزار شهیدی که استان تقدیم انقلاب کرد، همه ما را در مقابل شجاعت و مقاومت مردم استان به خضوع وا می دارد.

جلیلی: همجواری با عراق فرصتی بزرگ برای توسعه ایلام است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همجواری با کشور عراق، فرصتی بزرگ برای توسعه اقتصادی و صادرات مرزی ایلام و کشور است.

سعید جلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه استانی ایلام اظهار داشت: مرزنشینی مردم استان ایلام می تواند فرصتی مناسب باشد برای توسعه تجارت با کشور عراق و توسعه صادرات فرصت های بی نظیری برای توسعه استان و کشور ایجاد می کند.

رئیس خانه مطبوعات ایلام درگذشت

چنگال قهار مرگ بار دیگر جامعه رسانه ای استان ایلام را عزادار کرد و رییس خانه مطبوعات و یکی از قدیمی ترین فعالان این عرصه را به کام مرگ فرو برد.

سامی شهبازی از پیشکسوتان عرصه خبر و اطلاع رسانی ساعتی پیش به علت عارضه سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مدیرکل دامپزشکی: کانون مشکوک به بیماری سیاه‌زخم در ایلام قرنطینه شد

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: کانون مشکوک به بیماری سیاه‌زخم (شاربن) در روستایی واقع در بخش ماژین شهرستان دره‌شهر شناسایی و تمامی احشام این روستا قرنطینه شد.

دکتر رامین پورنجف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به اعلام گزارش تلفات نامشخص و غیرعادی تعدادی از احشام یک دامدار روستایی، گروه‌هایی از دامپزشکی به محل اعزام و مشغول بررسی وضعیت موجود شدند.

کرونا جان یک نفر دیگر را در ایلام گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کرونا جان یک ایلامی دیگر را در ۲۴ ساعت گذشته گرفت و مجموع فوتی های استان به ۸۰۲ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ ابتلای جدید شناسایی شد که با این احتساب مجموع مبتلایان استان به ۳۹ هزار و ۶۱۶ نفر افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری