مهلت شرکت در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون تمدید شد


مهلت شرکت در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون تمدید شد

مهلت شرکت در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل استقبال مخاطبان تا 10 تیر 1400 تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهلت شرکت در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل استقبال مخاطبان تا ۱۰ تیر ۱۴۰۰ تمدید شد.

پیش از این مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ۱۵ خرداد اعلام شده بود که این زمان تا پایان بهار تمدید و اکنون به دلیل درخواست علاقه‌مندان برای دومین بار تا ۱۰ تیر ۱۴۰۰ تمدید شد.

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری شامل بخش‌های «ملی»، «بین‌الملل»، «برترین قصه‌های کشور»، «قصه زندگی من» و «پادکست» است.

این جشنواره با شعار «آینده ساختنی است» و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) برگزار می‌شود.

بر همین اساس، این دوره از جشنواره قصه‌گویی به دلیل شیوع بیماری کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به

نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

بر این اساس، فرآیند اجرایی جشنواره از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده است و مرحله پایانی آن در آذر امسال و هم‌زمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.

بخش «ملی» شامل اجرای زنده‌ (مجازی) قصه‌گویی از سوی دختران و پسران (۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها در سه بخش «قصه‌هایی برای کودکان»، «قصه‌هایی برای نوجوانان» و «قصه‌هایی برای بزرگ سالان» است.

بخش «بین‌الملل» شامل رقابت صحنه‌ای (مجازی) قصه‌گویان برگزیده‌ی ۲۲ دوره جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی یا بین‌الملل، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور و قصه‌گویان منتخب سایر کشورها، دو بخشی است که همانند گذشته و با تغییراتی جزیی برگزار خواهد شد.

بخش «قصه‌گوی برتر»، رقابت حرفه‌ای‌های حوزه‌ی قصه‌گویی است که در آن تنها افرادی می‌توانند شرکت کنند که بر اساس جدول امتیازات مشخص شده، امتیاز لازم را در حوزه‌های مختلف به دست بیاورند.

«پادکست» هم به عنوان یک بخش نوپا در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، فرصتی تازه برای آن‌ دسته از علاقه‌مندان به قصه‌گویی است که می‌خواهند از طریق ابزارهای نوین به ترویج این هنر بپردازند.

مسابقه قصه ۹۰ ثانیه با عنوان «قصه زندگی من» امسال نیز همچون دو دوره گذشته در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌شود مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شب یلدا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق