خشم ترامپ از صهیونیست‌ها


خشم ترامپ از صهیونیست‌ها

تهران - ایرنا - صهیونیست‌ها به نوکران خود هم رحم نمی‌کنند و با تمام شدن تاریخ مصرفشان آنها را به زباله دان می‌اندازند که دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا یک نمونه از اینها می‌باشد، نوکری که در مدت چهار سال حکومتش انواع خدمت‌ها را به اشغالگران ارایه داد، ولی در آخر آنها به او پشت کردند.

ترامپ در دوره چهار ساله ریاست جمهوری آمریکا که در اول بهمن ماه سال گذشته (1399) پایان یافت، نوکری را در حق صهیونیست‌های نژادپرست تمام کرد، ولی لابی صهیونیستی (آیپک) در آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری چند ماه پیش این کشور، از "جو بایدن" دمکرات حمایت کردند و او توانست سکان اداره کاخ سفید را برای یک دوره چهار ساله به عهده بگیرد.

لابی صهیونیست‌های آمریکا یا همان "آیپک" قوی‌ترین لابی در ایالت متحده پس از جنگ جهانی دوم در این کشور خوانده می‌شود که عموما در انتخابات آمریکا از هر دو رقیب جمهوری خواه و دمکرات حمایت می‌کند و پس از انتخابات سهم خود را نیز از فرد منتخب که از بین دو حزب جابجا می‌شود، می گیرد، ولی در دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که با برگزیدن بایدن همراه بود، لابی صهیونیستم بیشتر از نامزد دمکرات‌ها حمایت کرد، موضوعی که موجب ناراحتی ترامپ و به زبان آوردن آن شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا پنج ماه پس از خروج از کاخ سفید در گفت وگویی با مجله "ami" مجله یهودی که به زبان انگلیسی همزمان در ایالات متحده و فلسطین اشغالی منتشر می‌شود، تاکید کرد که شکست او در انتخابات نشان داد که اقلیت یهودی ساکن آمریکا به قدر کافی اسرائیل را دوست ندارند، چون اگر این مهم حاصل می‌شد، وی باید اکنون برنده انتخابات آمریکا بود.

وی با اشاره به حمایت‌های همه جانبه‌اش از رژیم اسرائیل، از این که تمامی این کمک‌ها و حمایت‌ها نتوانست یهودیان آمریکا را متقاعد به حمایت از وی کند، ابراز ناامیدی و سرخوردگی کرد.

ترامپ در این گفت وگو، با برشمردن قسمتی از خدماتش به صهیونیست‌ها گفت که، «می‌دانید چه چیزی مرا غافلگیر و متعجب کرده است؟ من مسئله بلندی‌های جولان (اشغالی متعلق به سوریه) را برای اسرائیل حل کردم، همچنین قدس را عملا به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختم و به شکل همه جانبه در مسئله فشار علیه ایران وارد شدم؛ من اعلام کردم که توافق هسته‌ای (برجام) یک فاجعه است، مگر من این کار را نکردم؟ من خیلی کارهای دیگر هم انجام دادم، اما یهودیان ساکن ایالات متحده، اسرائیل را آنگونه که باید و شاید دوست ندارند».

وی همچنین اعتراف کرد، «با وجود تمامی اقداماتی که من برای اسرائیل انجام دادم، فقط 25 درصد از آرای یهودیان (آمریکا) را کسب کردم».

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که این اولین باری نیست که ترامپ چنین سخنانی را اعلام می کند؛ رئیس جمهوری سابق آمریکا پیش از این نیز در سال 2019 گفته بود، «ما یهودیان خوبی در ایالات متحده داریم، اما آنها آنگونه که باید و شاید اسرائیل را دوست ندارند».

ترامپ چندی پیش و پس از جنگ 12 روزه که به شکست ارتش رژیم صهیونیستی از مقاومت اسلامی فلسطین انجامید، با اشاره به این جنگ گفته بود که «دولت جو بایدن نتوانسته است امنیت اسرائیل را تامین کند و کنگره و بویژه برخی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا رفتار ناعادلانه‌ای با اسرائیل داشته‌اند».

«من فکر می‌کنم آنچه که برای اسرائیل اتفاق افتاد، یک بی عدالتی بزرگ بود؛ اگر به ۱۰ یا ۱۲ سال پیش نگاه کنید، اسرائیل بسیار از سوی کنگره مورد حمایت قرار می‌گرفت، اما نگاهی به کنگره و به ویژه مجلس نمایندگان آمریکا نشان می‌دهد که این مجلس علاقه‌ای به اسرائیل ندارد و از هر چیز دیگری به جز اسرائیل حمایت می‌کند».

ترامپ اشاره کرد، برخی اعضای کنگره مانند "الکساندر اوکاسیو کورتس"، "ایلهان عمر" و "نانسی پلوسی" نیز علاقه‌ای به اسرائیل ندارند، ولی آرای یهودیان (آمریکا) نصیب دمکرات‌ها می‌شود؛ (یهودیان) یک روز باید درباره این اقدام خود به من پاسخگو باشند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که در طول 73 سال گذشته یعنی از زمان تاسیس رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی، روسای جمهوری و مقامات آمریکایی همواره و بدون قید و شرط طرفدار اقدامات ضدانسانی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی بوده‌اند، که این موضوع در دوران بایدن هم ادامه دارد، ولی دوران چهار ساله ترامپ بهترین دوران نوکری مقامات آمریکایی به ویژه رییس جمهوری این کشور در حق صهیونیست‌ها بوده است.

چندی پیش خبرگزاری «اسپوتنیک» در تحلیلی در این زمینه نوشته بود که با روی کار آمدن دولت بایدن برخی تحلیلگران چنین استدلال کردند که رویکرد واشنگتن در قبال اسرائیل و عربستان سردتر خواهد شد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که در جنگ اخیر غزه، دولت بایدن معامله فروش تسلیحات به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به اسرائیل را تصویب کرد و "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه این کشور تایید کرد که «آمریکا قویا به امنیت اسرائیل پایبند است».

نکته مهم دیگری که در این میان وجود دارد این است که در دولت ترامپ، رژیم صهیونیستی توانست روابطش را با برخی کشورهای عربی که قبلا در مساله فلسطین مخالف رژیم اسرائیل بودند، عادی سازی کند، اقدامی که در طول 7 دهه بی سابقه بوده که و با دلالی ترامپ انجام شد.

اقدام صهیونیست‌ها در بی توجهی به نوکران خود باعث نشد تا ترامپ از آن درس بگیرد و وی هم اکنون دوباره به دنبال جلب نظر لابی صهیونیست‌ها در آمریکا می‌باشد تا شاید در دوره آینده، وی بتواند مجددا رییس جمهوری آمریکا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا