ویژگی‌ها، بخش‌های مختلف و خصوصیات ابعادی درب‌های فلزی


ویژگی‌ها، بخش‌های مختلف و خصوصیات ابعادی درب‌های فلزی

درکشور ما پدیده آپارتمان‌نشینی سابقه چندان زیادی ندارد و در طول چهار دهه گذشته به دلیل رشد جمعیت و توسعه شهرها بوجود آمده‌ است. در ایران تا قبل از به وجود آمدن آپارتمان‌ها، خانه‌های ویلایی رواج داشتند؛ اما این خانه‌ها به تدریج و با گسترش ساخت و ساز آپارتمان‌ها، جای خود را به ساختمان‌های چند طبقه دادند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بزرگمهر، حال که آپارتمان‌نشینی برای جلوگیری از گسترش سطحی شهرها و به اجبار برای پاسخگویی به نیازهای جامعه مد نظر قرار گرفته، لازم است فرهنگ زندگی در این مکان‌ها را ارتقا دهیم. ساکنان مجتمع‌های آپارتمانی باید به رعایت برخی بایدها و نبایدها برای احترام به افراد دیگر در آپارتمان، بپردازند. با صدای بلند صحبت کردن، زیاد کردن صدای تلویزیون و رادیو، حمل زباله بدون سطل و ریختن زباله در راهرو، محکم بسته شدن درب ورودی آپارتمان، جزء مواردی هستند که در زندگی آپارتمان نشینی چنانچه رعایت نشود سبب بروز اختلاف و مشکل بین ساکنان خواهد شد.

بعضی از این مشکلات جزء مسائل اخلاقی و رفتاری افراد محسوب می‌شود که با آموزش رفع شده و بهبود می‌یابد، اما در این میان معضلاتی هستند که می‌توان آنها را با بهره‌گیری از وسایل و تجهیزات مناسب، مرتفع نمود. یکی از این موارد انتخاب یک درب فلزی آپارتمان ایمن و استاندارد می‌باشد.

درب ورودی ایده‌آل دربی است که ایمن و زیبا باشد. درب ورودی آپارتمان همواره جزو تاثیرگذارترین اجزا در نمای ساختمان و جلوه بصری آن دارد. در واقع طرح و جنس درب ورودی آپارتمان تعیین کننده سطح انتظارات ما از زیبایی یک ساختمان می‌باشد. بنابراین علاوه بر توجه به استانداردهای ایمنی درب آپارتمان به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزا ساختمان، زیبایی آن نیز می بایست مورد توجه قرار گیرد.

سلیقه افراد در سایر قسمت‌های ساختمان مانند کاغذ دیواری‌ها، رنگ و... ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. به عبارتی در این موارد مد و سلیقه روز افراد می‌تواند تغییر کند بنابراین ممکن است با تغییر مد جامعه، کاغذ دیواری یا رنگ دیوارها نیز هر سه یا چهار سال تغییر نماید. اما درب ورودی ساختمان عضوی است که ممکن است در طول قدمت ساخت ساختمان یک یا دو بار تعویض شود، لذا مقاومت و کیفیت آن باید به حدی باشد که بتوان سال‌ها از آن استفاده نمود و نمای ظاهری آن نیز سلایق مختلف را پوشش دهد.

ساختار اولیه درب‌ورودی ساختمان‌ها معمولا یکسان می‌باشد. درب‌ها معمولا از چهارچوب، کلاف، لت و لنگه تشکیل شده‌اند. در این میان تولیدکنندگانی وجود دارند که قادر به تولید درب‌های فلزی با آپشن، ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی هستند که منجر به تولید محصولی ایمن و زیبا می‌شود.

ویژگی‌ها، بخش‌های مختلف و خصوصیات ابعادی درب‌های فلزی

1- انواع درب‌های آپارتمان

درب لابی و یا ورودی آپارتمان می‌تواند از جنس چوب و یا فلز باشد. هرکدام ویژگی‌ها و برتری‌های مخصوص به خود را دارند. اما همیشه درب‌های فلزی و آهنی امنیت و استحکام بیشتری دارند. درب‌های چوبی بیشتر برای ورودی اتاق‌ها و بخش‌های داخلی یک آپارتمان یا ساختمان کاربرد دارند.

انواع رنگ آمیزی مورد استفاده برای درب‌های فلزی

انواع رنگ درب‌های فلزی را می‌توان به دو دسته کلی رنگ‌های روغنی و رنگ‌های الکترواستاتیک تقسیم بندی نمود.

· رنگ‌های روغنی: رنگ روغنی در سه نوع مات، نیمه مات و براق وجود دارند و دارای خصوصیات خوبی همچون پایداری و طول عمر مناسب، سهولت در نظافت و پوشش‌دهی خوب می‌باشند. اما بوی تقریبا نامطبوع که حدود دو هفته بعد از رنگ‌آمیزی همچنان ادامه در محیط وجود دارد و مدت زمانی که برای رنگ‌آمیزی با این نوع رنگ صرف می‌شود، جزء مواردی است که در استفاده از رنگ‌های روغنی مورد توجه قرار داد.

· رنگ‌های پودری الکترواستاتیک: فرایند رنگ‌آمیزی با رنگ‌های پودری بدین صورت است که با استفاده از یک اسپری الکترواستاتیک، رنگ بر روی سطح مورد نظر پاشیده شده و با القا یک میدان الکتریکی، رنگ بر روی سطح قرار گرفته و به آن می‌چسبد. همانطور که لباس‌های پشمی و یا سطوح پلاستیکی به خاطر وجود ذرات باردار قادراند پرزها یا موها را به خود جذب نمایند. این همان چیزی است که در روش رنگ‌آمیزی با استفاده از رنگ‌های پودری رخ می‌دهد. پس از آن سطح پوشش داده شده با رنگ پودری، درون کوره‌هایی با دمای بالا قرار گرفته و در نهایت رنگ بصورت کامل و یکپارچه بر روی سطح نشسته و یک لایه عایق در برابر نفوذ رطوبت و آب و هر گونه ضربه ایجاد می‌نماید. از اینرو استفاده از رنگ‌های پودری برای پوشش سطح فلزات بسیار کارآمد می‌باشد. طول عمر و کیفیت رنگ در نوع پودری کوره‌ای الکترواستاتیک بسیار بالا است. سرعت سریع رنگ آمیزی و پوشش ‌دهی فوق العاده رنگ‌های پودری کوره‌ای الکترواستاتیک به تمام نقاط کور قطعات و بخش‌های فلز، از دیگر مزیت‌های این نوع می‌باشد.

2- خصوصیات ابعادی درب آپارتمان استاندارد:

عوامل زیادی برای استانداردهای درب آپارتمان تاثیرگذار است؛ استانداردها می‌تواند شامل ابعاد، فرایند ساخت، کیفیت رنگ، یراق‌آلات و غیره باشد.

· ابعاد استاندارد درب آپارتمان: درب ورودی آپارتمان از نمونه درب‌های ورودی ساختمان جنوبی محسوب می‌شود که عموما با ابعاد یک و نیم لنگه و یا تک لنگه عرضه می‌شود.

جدول مشخصات ابعادی درب های تک لنگه و یک و نیم‌لنگه بزرگمهر

ویژگی‌ها، بخش‌های مختلف و خصوصیات ابعادی درب‌های فلزی

ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر ابعاد ارائه شده در جدول فوق، درب‌های فلزی با ابعاد غیر استاندارد و مطابق با درخواست مشتری نیز قابل طراحی و تولید می‌باشند.

گروه صنعتی بزرگمهر افتخار دارد تا با تولید درب‌های ایمن و زیبا، برای انواع کاربری‌ها اعم از درب‌حیاط، درب‌لابی، درب‌ورودی پارکینگ، درب ویلا و... بتواند محصولی قابل اطمینان به همه مشتریان ارائه نماید.

ویژگی‌ها، بخش‌های مختلف و خصوصیات ابعادی درب‌های فلزی

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !