با خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار ایران آشنا شوید


با خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار ایران آشنا شوید

در این مطلب با خاص ترین و متفاوت ترین گوشی های بازار ایران آشنا شوید. بازار تلفن همراه تا حد زیادی از انواع مدل‌های مختلف اشباع شده و در هر بازه قیمتی حداقل 4-5 گوشی متنوع با امکاناتی نزدیک به هم و مشابه برای خریداران وجود دارد. البته این در حالیست که تمامی این تلفن‌های همراه محصول دو شرکت سامسونگ و شیائومی هستند و حضور برندهای هواوی، موتورولا،...

در این مطلب با خاص ترین و متفاوت ترین گوشی های بازار ایران آشنا شوید.

بازار تلفن همراه تا حد زیادی از انواع مدل‌های مختلف اشباع شده و در هر بازه قیمتی حداقل 4-5 گوشی متنوع با امکاناتی نزدیک به هم و مشابه برای خریداران وجود دارد. البته این در حالیست که تمامی این تلفن‌های همراه محصول دو شرکت سامسونگ و شیائومی هستند و حضور برندهای هواوی، موتورولا، ال‌جی و نوکیا در بازار ایران کاهش پیدا کرده است.

از طرفی گوشی‌های شرکت‌های وان پلاس، ویوو و اوپو در بازار ایران کم پیدا می‌شود و دیگر خبری از سونی و اچ‌تی‌سی هم نیست. به این ترتیب تنوع در سبک و ساختار گوشی‌های موجود در بازار تا حد زیادی کاهش یافته است.

البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که ساخت گوشی‌های متفاوت و خاص، ریسک بسیار بالایی دارد، زیرا فروش این مدل‌ها تضمین شده نیست، حتی برخی از شرکت‌ها مانند ال‌جی به دلیل تمرکز بالا و اصرار برای ساخت گوشی‌های خاص و متفاوت، هرگز نتوانستند در مقابل گوشی‌های چینی موفق باشند و بازار را در اختیار بگیرند و در نهایت هم از این بازار خداحافظی کردند!

اما این دلایل باعث نمی‌شود تا گوشی‌های خاص بازار، طرفداران مخصوص به خود را نداشته باشند، گوشی های خاص و متفاوت بازار ایران هم کم نیستند اما شاید هر فروشگاهی این مدل‌ها را نداشته باشد و برای خرید آن‌ها مجبور شوید کمی در بازار جستجو کنید.

مدل‌های خاص، دارای ویژگی‌های جذاب و متفاوتی بوده و برای بسیاری از افراد مناسب هستند، به طور مثال ساخت یک گوشی هوشمند بسیار مستحکم شاید برای افراد عادی جذاب نباشد اما برای افرادی که در محیط‌های کارگاهی در بیرون از شهر، یا در شرایط سخت کار می‌کنند، مقاومت گوشی بیش از کیفیت دوربین یا مقدار رم آن اهمیت دارد.

برخی مدل‌های خاص هم تنها ظاهری متفاوت دارند و در واقع وجه تمایز آن‌ها با دیگر مدل‌ها به نوع طراحی متفاوت آن‌ها باز می‌گردد.

به هر شکل گوشی‌های متفاوت، بخشی از بازار تلفن همراه را تشکیل می‌دهند که کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود و شاید بسیاری از خریداران از وجود چنین مدل‌های مطلع نباشند.

به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا در این مطلب خاص ترین گوشی‌های بازار ایران را به ترتیب قیمت از کم به زیاد به شما معرفی کنیم تا اگر نیاز داشتید به جای مدل‌های معمولی به سراغ این گوشی های خاص و متفاوت بروید، با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

با خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار ایران آشنا شویدتلفن همراه اُرُد مدل امپایر 2020

تلفن‌های همراه کلاسیک و دکمه‌ای هنوز هم یکی از پرطرفدارترین و در عین حال پرفروش‌ترین مدل‌های بازار به شمار می‌روند، اگر باور ندارید می‌توانید از فروشندگان تلفن همراه سوال کنید!

این مدل‌ها برای برقراری تماس و ارسال پیامک عالی هستند و بسیار از افراد مسن و حتی جوانان، از مخاطبین این گوشی‌ها به شمار می‌روند.

با این وجود اگر به دنبال خرید یک تلفن همراه دکمه‌ای می‌گردید، می‌توانید به سراغ گوشی خاص اُرُد امپایر 2020 بروید. این گوشی به جز طراحی متفاوت، امکانات خاص دیگری ندارد، با آن نمی‌توانید به اینترنت متصل شوید و خبری از پردازنده قدرتمند و سیستم‌عامل اختصاصی هم نیست.

یک رابط کاربری ساده، یک دوربین VGA، نمایشگر 1.7 اینچی TFT و باتری با ظرفیت هزار میلی‌آمپرساعت، تمام مشخصات فنی اُرُد امپایر 2020 را تشکیل می‌دهد، اما این تلفن همراه از یک بدنه جذاب فلزی با تریم چرم بهره می‌برد که باعث می‌شود در دست گرفتن گوشی حس خاصی داشته باشد.

همچنین اندازه این مدل بسیار کوچک است و به قول شعار آن شرکت ایرانی، راحت در جیب جا می‌شود. پس اگر به دنبال یک گوشی ساده و کوچک هستید، می‌توانید به جای گوشی‌های پلاستیکی و مشکی رنگ ساده در بازار، این مدل لاکچری، زیبا و درخشان را خریداری کنید.

ویژگی‌های خاص:

طراحی منحصر‌به‌فردخوش دستزیبا و جذاببا خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار ایران آشنا شویدتلفن همراه کاترپیلار مدل B25

بهتر است دیگر گوشی نوکیا 1100 و تمامی تمجیدهایی را که از استحکام این گوشی شنیده‌اید، کنار بگذارید، زیرا کاترپیلار B25 افسانه‌ای جدید در زمینه استحکام است.

حتما با برند کاترپیلار آشنایی دارید، شرکتی که معمولا نام آن را در حوزه پوشاک شنیده‌اید، این شرکت کلا کارش این است که در هر حوزه‌ای، مقاوم‌ترین محصولات را تولید کند.

رسالت کاترپیلار در زمینه تلفن همراه نیز همین است، کاترپیلار B25 یکی از گوشی‌های این برند جذاب در ایران است که می‌توانید آن را با لقب “جان سخت” مورد خطاب قرار دهید. این گوشی بدنه مستحکمی دارد و لایه‌های فلزی پیچ شده بر روی بدنه آن به خوبی مشخص است.

دور گوشی یک لایه پلاستیکی ضخیم قرار دارد که از گوشی در برابر ضربه و افتادن از ارتفاع 1.8 متری نیز محافظت می‌کند. این مدل در برابر آب، ضربه، گرد و خاک، نمک، حرارت بالا و پایین و شوک الکترونیکی مقاوم است.

کاترپیلار B25 برای مصارف صنعتی و کارگاهی تولید شده و مانند گوشی قبلی قدرت سخت افزاری بالایی ندارد، اما وزن آن بیش از 160 گرم است و زمانی که آن را در دست می‌گیرید، همچون تکه‌ای سنگ است، برای همین در هنگام درگیری‌ها از این مدل به عنوان سلاح سرد می‌توانید استفاده کنید!

البته کاترپیلار چندین مدل دیگر از جمله چند گوشی هوشمند نیز دارد که می‌توانید نگاهی به آن‌ها بیندازید.

ویژگی‌های خاص:

بسیار مستحکمروکش بدنه از جنس فلزضدآب، ضد گرد و خاک، ضد شوک الکتریکی، ضد ضربهمقاومت در برابر نمک، حرارت بسیار بالا و بسیار پاییندارای لایه محافظ لاستیکیبا خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار ایران آشنا شویدتلفن همراه دوجی مدل S96 پرو

در میان گوشی های مستحکم و خاص دوجی مدل S96 پرو با طراحی و قابلیت‌های ویژه، در عین حال با مشخصات سخت افزاری بالا و مناسب برای استفاده روزمره ساخته شده است. این گوشی از آلومینیوم و ترکیب پلی‌کربنات تولید شده و نمایشگر لمسی 6.22 اینچی آن با گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود.

این گوشی مقاوم استانداردهای نظامی را دریافت کرده و در برابر گرد، غبار و آب مقاوم است، همچنین دوجی مدل S96 پرو در دمای -55 درجه تا +70 درجه بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد.

نمایشگر گوشی رزولوشن و تراکم پیکسلی پایینی دارد و کیفیت آن قابل توجه نیست، اما به هر شکل اندازه بزرگی دارد و لمس آن با دستکش‌های ضخیم نیز کار می‌کند.

این مدل به پردازنده مدیاتک هلیو G90 و 8 گیگابایت رم مجهز شده که برای استفاده روزمره و حتی استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین مناسب است. دوجی مدل S96 پرو از نظر سخت افزار در میان گوشی‌های میان‌رده قدرتمند قرار می‌گیرد و از نظر کارکرد و بازدهی فرقی با دیگر میان‌رده‌های بازار ندارد.

دوجی برای آن که مخاطبین بیشتری را به خرید این مدل ترغیب کند، در آن از چهار دوربین 48، 20، 8 و 2 مگاپیکسلی استفاده کرده که دوربین 20 مگاپیکسلی دارای نور مادون قرمز و مجهز به قابلیت دید در شب است!

حسگر اثر انگشت فیزیکی، باتری با حجم بالا 6350 و شارژ سریع 24 واتی از دیگر قابلیت‌های این مدل هستند.

ویژگی‌های خاص:

بسیار مستحکمروکش بدنه از جنس آلومینیومضدآب، ضد گرد و خاک، ضد شوک الکتریکی، ضد ضربهدارای استانداردهای نظامیکارکرد در دمای -55 درجه تا +70 دارای دوربین دید در شببا خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار ایران آشنا شویدتلفن همراه دوجی مدل S90

پرچمدار دوجی یعنی مدل S90 واقعا خاص و متفاوت است، این گوشی استحکام بالایی دارد و ضد آب و ضربه است، برای همین به راحتی از نظر فیزیکی آسیب نمی‌بیند، اما دوجی پرچمدار خود را همراه با 4 ماژول جذاب پاوربانک، بی‌سیم رادیویی، گیم‌پد و دوربین دید در شب در کنار شارژر وایرلس عرضه کرده که از طریق پین‌های پشت گوشی به آن متصل شده و قابلیت‌های آن قابل استفاده خواهد بود.

دوجی S90 از تیتانیوم و ترکیب پلی‌کربنات ساخته شده، این مدل نیز استانداردها نظامی را دریافت کرده و همانند مدل S96 پرو بیش از 300 گرم وزن دارد، البته این وزن با وجود ماژول‌های باتری، دوربین و گیم‌پد افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین این مدل نیز از نمایشگر 6.2 اینچی بهره می‌برد اما صفحه نمایش آن با رزولوشن فول‌اچ‌دی و تراکم 403 پیکسل در هر اینچ، کیفیت بهتری نسبت به مدل S96 پرو دارد. اما دوجی پردازنده هلیو P60 و 6 گیگابایت رم را برای این مدل در نظر گرفته که بازدهی معمولی دارد و در حد یک مدل بالارده نیست؛ درضمن با این مشخصات معمولی نمی‌توان گفت مدل S90 برای گیم مناسب است، به این ترتیب شاید ماژول گیم‌پد آنقدر که به نظر می‌آید، کاربردی نباشد.

بهترین ماژول این مدل، پاوربانک 5 هزار میلی‌آمپرساعتی است که در بسیاری از مواقع به داد شما می‌آید و مدت زمان شارژدهی گوشی را دوبرابر افزایش می‌دهد.

ویژگی‌های خاص:

بسیار مستحکمروکش بدنه از جنس تیتانیومضدآب، ضد گرد و خاک، ضد شوک الکتریکی، ضد ضربهدارای استانداردهای نظامیدارای چهار ماژول دوربین دید در شب، شارژ بی‌سیم، گیم‌پد و پاوربانک 5 هزار میلی‌آمپرساعتیدارای شارژر وایرلسبا خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار ایران آشنا شویدتلفن همراه ال‌جی مدل وینگ

ال‌جی به طور رسمی اعلام کرد که از بازار تلفن همراه کنار رفته است و دیگر شاهد عرضه گوشی های خاص و متفاوت ال‌جی نخواهیم بود، به این ترتیب مدل وینگ را می‌توان حسن ختام پرچمداران خاص و متفاوت ال‌جی نامید.

ال‌جی وینگ از دو نمایشگر بهره می‌برد، نمایشگر اصلی این مدل از سمت چپ به حالت افقی در می‌آید تا نمایشگر دوم نمایان شود. ال‌جی قابلیت‌های خاصی را برای نمایشگر اول و دوم در نظر گرفته است، علاوه بر استفاده از دو برنامه به صورت همزمان، شما می‌توانید برای بازی، مشاهده ویدیو و وبگردی از قابلیت نمایشگر چرخان استفاده کنید.

هر دو نمایشگر وینگ با فناوری اولد ساخته شده‌اند، اندازه نمایشگر اصلی 6.8 و نمایشگر دوم 3.9 اینچ است. این مدل از نظر بازدهی و سخت افزار در رده گوشی‌های بالارده قرار می‌گیرد اما در اصل یک پرچمدار است، پردازنده اسنپدراگون 765G، رم 8 گیگابایت و باتری 4 هزار میلی‌آمپرساعتی از مشخصات اصلی این مدل هستند.

ال‌جی در وینگ از یک دوربین واید 64 مگاپیکسلی و دو دوربین واید 13 و 14 مگاپیکسلی نیز استفاده کرده و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز به صورت پاپ‌آپ از فریم بالایی گوشی قابل استفاده است.

ویژگی‌های خاص:

دارای دو نمایشگرنمایشگر اصلی چرخانرابط کاربری بهینه‌شده برای استفاده از دو نمایشگرقابلیت استفاده مولتی‌تسکینگدوربین سلفی پاپ‌آپ

با خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار ایران آشنا شوید

تلفن همراه مایکروسافت مدل سرفیس دوئو

مایکروسافت در سال گذشته پس از گذشت 4 سال مجددا به بازار تلفن همراه بازگشت و گوشی خاص و متفاوت سرفیس دوئو را معرفی کرد، این مدل یک تلفن همراه تاشو محسوب می‌شود اما نمایشگر آن تاشو نیست و لولا در میان قاب، وظیفه تا کردن سرفیس دوئو را بر عهده دارد.

دو نمایشگر امولد سرفیس دوئو در مجموع 8.1 اینچ اندازه دارند و به صورت یکپارچه یا تکی قابل استفاده هستند و البته از قلم سرفیس نیز پشتیبانی می‌کنند.

مایکروسافت در این مدل از تراشه اسنپدراگون 855 و 6 گیگابایت رم استفاده کرده که قدرت مناسب برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را تامین می‌کنند.

سرفیس دوئو طراحی زیبا، باریک و جذابی دارد، هرچند لولا میان نمایشگر کمی تو ذوق می‌زند اما به طور کلی کیفیت ساخت این مدل مانند دیگر دستگاه‌های سرفیس بسیار بالاست. لولا به صورت 360 درجه تا می‌شود و شما می‌توانید از نمایشگر اصلی به صورت تکی نیز استفاده کنید.

ویژگی‌های خاص:

کیفیت ساخت عالیدارای دو نمایشگرلولای تاشو تا 360 درجهپشتیبانی از قلمقابلیت استفاده مولتی‌تسکینگضخامت فوق‌العاده ۴.۸ میلی‌متریبا خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار ایران آشنا شویدتلفن همراه سامسونگ مدل گلکسی زد فلیپ

سامسونگ زد فلیپ دومین مدل تاشو سامسونگ است که طرحی مشابه با موتورولا ریزر دارد و به صورت عمودی تا می‌شود. زد فلیپ سامسونگ از یک نمایشگر تاشو داینامیک امولد 6.7 اینچی بسیار با کیفیت بهره می‌برد که کیفیت تصویر آن با پرچمداران سامسونگ تفاوتی ندارد.

سامسونگ در این مدل از تراشه قدرتمند اسنپدراگون +855 و 8 گیگابایت رم استفاده کرده که همانند پرچمداران قدرت اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها را دارد. این گوشی خاص و زیبا ابعاد مناسب و کیفیت ساخت بالایی دارد و همچنین وزن آن نسبت به دیگر گوشی‌های تاشو سبک‌تر است.

این مدل به دو دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی واید و اولتراواید مجهز شده، همچنین برای دوربین سلفی می‌توانید بر روی دوربین 10 مگاپیکسلی حساب باز کنید. تنها نقطه ضعف زد فلیپ باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی آن است که شارژدهی بالایی ندارد.

ویژگی‌های خاص:

نمایشگر امولد تاشودارای نمایشگر ثانویه 1.1 اینچیقابلیت استفاده مولتی‌تسکینگسخت افزار بسیار قدرتمندبا خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار ایران آشنا شویدتلفن همراه سامسونگ مدل گلکسی زد فولد 2

اما به عنوان آخرین و البته گران‌ترین مدل به سراغ گلکسی زد فولد 2 می‌رویم. این مدل در سال گذشته معرفی شد و به عنوان جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ شناخته می‌شود.

این مدل یک نمایشگر بزرگ 7.6 اینچی داینامید امولد تاشو دارد، اما در بدنه بیرونی زد فولد 2 یک نمایشگر 6.2 اینچی سوپر امولد نیز وجود دارد که برای کارهای روزمره و دم‌دستی بدون نیاز به باز کردن گوشی، از آن استفاده کنید.

گلکسی زد فولد 2 با جدیدترین پردازنده سال گذشته یعنی گلکسی +865 5G در کنار 12 گیگابایت رم عرضه شد و با این سخت افزار یکی از قدرتمندترین گوشی‌های بازار لقب می‌گیرد.

سامسونگ در این مدل از دوربین سه‌گانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی استفاده کرده و دو باتری با مجموع ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت نیز در دو سمت لولای گلکسی فولد قرار دارند.

ویژگی‌های خاص:

نمایشگر امولد تاشونمایشگر دوم 6.2 اینچیرابط کاربری بهینه برای مولتی‌تسکینگسخت افزار بسیار قدرتمندسه دوربین اصلی و دو دوربین سلفی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا