امام جمعه کرج: انقلاب اسلامی میراثی از امام هشتم (ع) است


امام جمعه کرج: انقلاب اسلامی میراثی از امام هشتم (ع) است

خادمان حرم آستان قدس رضوی روز شنبه در قالب چهاردمین کاروان زیر سایه خورشید با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج همزمان با سراسر کشور برنامه های دهه کرامت را به صورت رسمی در استان آغاز کردند.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اوصاف چهارگانه پیامبر اسلام (ص) در خصوص شخصیت والای حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: تجلی این اوصاف همان انقلاب اسلامی می شود و به گفته مقام معظم رهبری انقلاب ما در حقیقت میراث امام رضا (ع)‌می باشد

دهه کرامت همزمان با میلاد کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه از روز ۲۲ خرداد ماه آغاز شده ولی به دلیل همزمانی هفته گذشته با ایام انتخابات، برگزاری مراسم این دهه با یک هفته تاخیر آغاز شد.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در دیدار با خادمان حرم رضوی و نماینده آستان قدس رضوی در استان البرز گفت: حضرت پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت علی (ع) فرمود «یا علی من نظیرم و تو هادی» و در ادامه برای امامان هر کدام صفاتی بیان فرمودند که بیشترین صفات را برای امام هشتم قائل شدند.

وی افزود: حضرت رسول اکرم (ص) برای امام رضا (ع) صفات چهارگانه عالم آل محمد (ص) و معبر امت، منجی امت، طارد امت و مُدنی مومنین قائل شدند که با این صفات می‌توان گفت که امام رضا (ع) محور تشکیلات امت است.
رییس جمهور منتخب امام رضایی است

امام جمعه کرج در ادامه با تبریک حماسه آفرینی مردم ایران در روز گذشته، گفت: حماسه ای که مردم ایران به وجود آوردند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و استکبار زد و بار دیگر با حضور خودشان اعلام کردند که از آرمان های شهدا و انقلاب فاصله ندارند و به آن اهمیت می دهند.

وی ادامه داد: این آرا پاسداری از عزتی است که امام (ره) و شهدا برای کشور به وجود آوردند و استقلال کشور مرهون شجاعت ها و رشادت هایی است که انسان‌های پاک به وجود آوردند.

وی اضافه کرد: روز گذشته مردم در بزنگاه و با بصیرت وارد شدند و علیرغم تمام مشکلات موجود به خصوص مشکلات معیشتی وارد میدان شدند و از انقلاب اسلامی حمایت کردند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد که مردم انقلابی ایران با فاسد و مفسد مبارزه می‌کنند ولی به اصل مطلب توجه دارند.

وی با بیان اینکه رییس جمهور منتخب مردم خودش فردی امام رضایی است، گفت: خداوند در این ایام کریمانه به مردم ما کَرَم کرد و خادم خود را رییس جمهور با کرامت قرار داد.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان البرز نیز در این نشست به اعلام برنامه‌های کاروان‌های زیرسایه خورشید پرداخت و گفت: ۲ کاروان زیر سایه خورشید با حضور در استان از روز شنبه برنامه های خود را به صورت رسمی آغاز می کنند.

حمزه قزلباش افزود: این کاروان‌ها روز شنبه در کرج و کمالشهر، روز یکشنبه در اشتهارد و ساوجبلاغ، روز دوشنبه در فردیس و طالقان، روز سه شنبه در کرج و غرب کرج، روز چهارشنبه در نظرآباد، محمدشهر و آسارا و روز پنجشنبه در ماهدشت، کوهسار و چهارباغ حضور خواهند یافت.

وی اظهار کرد:‌ همچنین جشن اصلی این دهه روز سه شنبه همزمان با روز ولادت امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) با حضور مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع)‌حصارک کرج برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری جشن هایی در مساجد و ادارات و جشن های خانگی اشاره کرد و گفت: در این ایام خادمان حرم رضوی با زندانیان سه زندان استان البرز دیدار داشته و با حضور در بیمارستان های استان از کادر درمان تجلیل می کنند.

در استان البرز ۱۳ کانون خدمت رضوی شهری و شهرستانی و ۱۹ کانون تخصصی فعال هستند ضمن اینکه ۱۱ هزار البرزی به عنوان خادمیار افتخاری آستان قدس در استان البرز در ۲۵ عرصه خدمتی ارایه خدمات دارند.

تجدید بیعت با شهدا

کاروان زیر سایه خورشید صبح امروز با حضور در کنار مزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس واقع در هیات انصارالامام رزمندگان کرج با آرمان های شهدا تجدید عهد و پیمان کردند.

سپس این کاروان پس از حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز در معیت پرچم متبرک رضوی به دیدار خانواده جانباز شهید «یدالله غفورزاده» رفتند.

خادمان آستان قدس رضوی پس از گفت و گو با خانواده جانباز شهید غفورزاده و قرائت دسته جمعی صلوات خاصه امام هشتم (ع) و سلام بر حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، هدایای متبرکی را به این خانواده اهدا کردند.

48

کد خبر 1527136

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر