کاهش توجه به اصول بهداشتی در فارس و بیم بازگشت کرونا


کاهش توجه به اصول بهداشتی در فارس و بیم بازگشت کرونا

شیراز - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاهش سن مبتلایان و جانباختگان کرونا در هفته های گذشته، این امر را نشان دهنده کاهش توجه و حساسیت ها در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان فارس برشمرد.

به گزارش دریافتی ایرنا، مهرزاد لطفی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت دانشگاهی کووید ۱۹ افزود: به ویژه با توجه به پایان سال تحصیلی و فراغت بیشتر جوانان و نوجوانان، لازم است از دورهمی های دوستانه که اغلب با بی توجهی به پروتکل های بهداشتی همراه است پرهیز شود.

لطفی با اشاره به گذشت بیش از ۱۶ ماه از آغاز شیوع کرونا در کشور گفت: نباید اجازه دهیم طولانی شدن دوران این همه گیری، موجب سهل انگاری و عادی پنداری نسبت به خطرات این بیماری برای سلامت خود و اطرافیانمان شود؛ به ویژه اینکه طی ماه های اخیر با شیوع گونه های جدید این بیماری مواجه هستیم.

تقدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ناظران بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کارشناسان و ناظران بهداشتی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در فارس، تقدیر کرد.

لطفی با اشاره به حضور پرشور مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، از رعایت مناسب پروتکل های بهداشتی در حوزه های اخذ رای در استان فارس خبر داد.

وی در ادامه از تلاش و مشارکت کارشناسان و ناظران بهداشتی دانشگاه در حوزه های اخذ رای در روز گذشته، تقدیر و بر لزوم رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی در جامعه به ویژه از سوی جوانان تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، ۱۲۸ هزار و ۱۹۹ نفر در شیراز به کرونا مبتلا شدند.

عبدالرسول همتی در این نشست با تقدیر از اقدامات ناظران بهداشتی حوزه های انتخاباتی استان در بهتر برگزار شدن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شهر و روستا گفت: انتخابات با بهترین شیوه حفظ رعایت پروتکل های بهداشتی و ضریب ایمنی بالا در سطح استان برگزار شد.

وی در زمینه آخرین آمارهای مربوط به کرونا در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، ۹۴۵ هزار و ۲۷۹ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۰ هزار و ۵۰۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۹ هزار و ۴۵۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۸۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۷ هزار ۳۱۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۶۲ هزار و ۳۲۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۱۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۲۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۷۳۸ نفر اعلام کرد.

او به مردم توصیه کرد: لزوم استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از ترددهای غیرضروری و دورهمی های خانوادگی و همچنین پرهیز از ساده انگاری و عادی پنداری، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید