منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد معرفی شدند


منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد معرفی شدند

یزد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: با توجه به پایان شمارش آراء داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد، منتخبان این دوره برای عضویت در شورای اسلامی مشخص شدند.

احمد ترحمی بهابادی عصر شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه شورای شهر یزد ۱۱ عضو اصلی دارد، افزود: برای عضویت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد یکصد و ۷۷ داوطلب رقابت کردند که بر اساس نتایج شمارش آراء شرکت کنندگان در این انتخابات، محسن ابوترابی با کسب ۲۹ هزار و ۶۳۰ رای ، مرتضی شایق با ۲۸ هزار و ۳۵۱ رای، غلامحسین دشتی با ۲۷ هزار ۴۰۷ رای به عنوان نفرات اول تا سوم انتخابات شدند.

وی افزود: همچنین سیدمحمدناصر حیدری با ۲۴ هزار و ۱۵۵ رای، بی‌بی فاطمه حقیرالسادات با ۲۳ هزار ۹۹۱ رای، عزیزالله سیفی اشکذری با ۲۲ هزار ۳۷۴ رای، محمدباقر پارسائیان با ۲۱ هزار و ۱۶۶ رای، فاطمه زارع بیدکی با ۱۹ هزار و ۷۸۳ رای، محمدمهدی نیکو نژاد با ۱۹ هزار و ۳۹۲ رای، مجید تجملیان با ۱۸ هزار ۶۱۲ رای و فخرالسادات خامسی هامانه با ۱۷ هزار و ۵۰۰ رای به ترتیب به رتبه های چهارم تا یازدهم این انتخابات را کسب کردند.

ترحمی تصریح کرد: محمدعلی اعتباری با ۱۷ هزار ۱۹۵ رای، احمد ترکمانی با ۱۲ هزار و ۹۳۳ رای، مهدی کاشفی زاده با ۱۱ هزار و ۵۶۴ رای، سیدمحدعلی پاکنژاد با هشت هزار و ۴۷۷ رای، مریم هدایتی با هشت هزار و ۲۶ رای و عالیه مهرابی مریم آبادی با هفت هزار ۹۵۶ رای رتبه های دوازدهم تا هفدهم این انتخابات را کسب کردند.

معاون سیاسی استاندار یزد میزان مشارکت شهروندان واجد شرایط شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان در انتخابات ۲۸ خردادماه را ۵۸ درصد اعلام کرد.

ترحمی تعداد افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خردادماه را بیش از ۷۳۳ هزار و ۷۲۱ نفر اعلام کرد و اظهارداشت: برای انتخابات ریاست جمهوری ۴۲۸ هزار و ۲۳۲ تعرفه رای و برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ۴۱۷ هزار و ۷۲ تعرفه رای از سوی شرکت کنندگان در این دو انتخابات تکمیل و به صندوق های رای انداخته شد.

وی در خصوص اختلاف حدود ۱۱ هزار نفری مشارکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان اظهار داشت: در برخی روستاهای استان که حدود یکصد روستا را شامل می شود، به دلیل نداشتن شرایط انتخابات شوراها ، فقط انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و همچنین در برخی واحدهای صنعتی که خارج از محدوده شهرها و بالای چند هزار کارکن داشته اند و پادگان ها نیز فقط تعرفه انتخابات ریاست جمهوری توزیع شده به همین دلیل میران مشارکت در این انتخابات بیشتر از شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده است.

ترحمی ادامه داد: در بین شهرستان های ۱۰ گانه استان یزد بیشترین میزان مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراها در شهرستان های تفت و بهاباد و کمترین میزان مشارکت در شهرستان یزد ثبت شد.

وی ادامه داد: تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات در شهرستان اردکان ۶۵ هزار و ۵۱۳ نفر، اشکذر ۲۳ هزار و ۷۳۴ نفر، ابرکوه ۳۴ هزار و ۲۵۵ نفر ، بافق ۳۴ هزار و ۴۴۲ نفر، بهاباد ۱۰ هزار و ۹۰۶ نفر ، خاتم ۲۵ هزار و سه نفر و در مهریز ۳۲ هزار و ۷۲ نفر ، تفت ۳۳ هزار و ۶۳۷ نفر، شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۱۲۶ نفر و میبد ۵۹ هزار و ۴۹ نفر بوده است.

رییس ستاد انتخابات یزد در خصوص اعلام نتایج نهایی انتخابات در استان گفت: با توجه به سیر مراحل قانونی اعلام نتیجه نهایی این ۲ انتخابات به محض تایید رسمی، نتایج در قالب اطلاعیه ای به اطلاع عمومی رسانده می شود.

سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر، روستا و عشایری ۲۸ خردادماه جاری به صورت همزمان برگزار شد.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و از مجموع جمعیت استان حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

در یزد ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه نفر عضو هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن