شمیم عطر رضوی در کردستان


شمیم عطر رضوی در کردستان

سنندج - ایرنا - همزمان با دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید حامل بیرق حرم مطهر رضوی وارد استان کردستان شد و در طول پنج روز جای جای این استان معطر به شمیم رضوی می شود.

به گزارش ایرنا، جشن‌های زیر سایه خورشید از ۱۴ سال قبل و با اعزام پنج کاروان به استان‌های کشور آغاز شد و امسال تعداد این کاروانها به ۶۵ مورد رسیده تا نقاط بیشتری از کشور مملو از عطر متبرک رضوی شود.

خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در قالب این کاروان و با حمل بیرق متبرک رضوی، فضایی خوش آکنده از عطر رضوی را در استان های مختلف کشور ایجاد کرده و مهمان عاشقانی می شوند که زمینه سفر به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر از نزدیک برایشان فراهم نشده است.

این کاروان با حضور در هر استان با در دست داشتن پرچم متبرک امام رضا(ع) در برنامه‌های مختلف شرکت کرده و بسته هیا فرهنگی و تبلیغی از قبل آماده شده را در میان مخاطبان جشن های زیرسایه خورشید توزیع خواهند کرد.

همزمان با هشتمین روز از دهه کرامت"ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع)" این کاروان متشکل از پنج نفر از خادمان حرم مطهر رضوی حامل بیرق مطهر اما رضا(ع) وارد استان کردستان شد تا با برگزاری برنامه های مختلف و بیرق گردانی این استان به عطر رضوی آغشته شود.

این کاروان روز جمعه ۲۸ خرداد وارد استان کردستان شده که بدلیل برگزاری انتخابات برنامه‌های خود را از امروز شنبه و با دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آغاز کرده و پس از آن با حضور در نشست خبری با خبرنگاران به اعلام برنامه های سفر پنج روزه کاروان پرداخت.

شمیم عطر رضوی در کردستان

اعزام ۶۵ کاروان زیرسایه خورشید

مدیر کاروان اعزامی زیرسایه خورشید به استان کردستان در این نشست اظهار داشت: امسال برای چهاردهمین سال کاروان‌های زیرسایه خورشید در قالب ۶۵ کاروان به مناطق مختلف کشور اعزام شده و به اجرای برنامه های مختلف می پردازند.

حسین اسدی افزود: کاروان های زیرسایه خورشید پنج نفره بوده و در هر استانی یک تشکل محوری مردمی مسوولیت برگزاری جشن‌ها را بر عهده می گیرد و در کردستان نیز برای سومین سال کانون جوانان شهید ورمقانی عهده دار این جشن‌ها است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده شمیم عطر رضوی به مدت پنج روز در استان گسترانده خواهد شد، گفت: کاروان زیرسایه خورشید در پنج شهر سنندج، قروه، دهگلان، بیجار و کامیاران حضور یافته و به اجرای جشن ها و برنامه های مختلف می پردازند.

مدیر کاروان اعزامی زیرسایه خورشید به استان کردستان اضافه کرد: غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدا،دیدار با خانواده محرومان، اهدای بسته‌های معیشتی به نیازندان، دیدار با علمای اهل سنت، تجلیل از تولیدکنندگان بخصوص کشاورزان ، برگزاری شب شعر رضوی، حضور در جشن تکلیف دانش آموزان دختر با عنوان دختر ما و غبار روبی آرامگاه امامزاده هاجر خاتون در طول حضور کاروان در استان انجام می شود.

شمیم عطر رضوی در کردستان

وی در ادامه به اقدامات یکسال گذشته آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و طبق مصوبه شورای امنیت ملی درهای حرم بسته شد اما با مدیریت خوب تولیت این زمان تبدیل به فرصت شد .

اسدی افزود: دربازه زمانی که درهای حرم بسته شده بود بازسازی ضریح مطهر و نورپردازی حرم انجام شده و یک میلیون و ۸۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور و یک میلیون‌ وعده غذای گرم درحاشیه شهرمشهد توزیع شد.

وی کمک به نظام سلامت و توزیع یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی یک میلیون ماسک n۹۵ به وزارت بهداشت را ازدیگر اقدامات آستان در ایام کرونا اعلام کرد و گفت: خادمام یاران سلامت نیز همراه کادر درمان در بیمارستان ها بودند.

مدیر کاروان اعزامی زیرسایه خورشید به استان کردستان همچنین به اعزام بین المللی این کاروان اشاره کرد و افزود: از سال گذشته و بدلیل شیوع ویروس کرونا اعزام بین المللی نداریم اما در سال های گذشته کاروان حامل بیرق مطهر رضوی به ۲۷ کشور جهان اعزام شده است.

مدیر دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان کردستان نیز در این نشست گفت: تمام کارهای این دبیرخانه خیرمدار و خادم یار بوده و هیچ اعتبار دولتی در این زمینه استفاده نمی شود همه کارها دلی انجام می شود.

وی با اشاره به خدمات این دبیرخانه در قالب ۲۰ کانون تخصصی و عمومی در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: در قالب این کانون ها خدمات مختلفی در استان انجام می شود به از جمله آن می توان به توزیع ۷۰۰ بسته ارزاق بین نیازمندان و سفره مهربانی در ماه رمضان اشاره کرد.

از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا(ع) با عنوان دهه کرامت ناگذاری شده است و کاروان زیر سایه خورشید تا شامگاه چهارشنبه ۲ تیر در استان حضور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس