سلیقه بانوان قشمی در برندسازی صنایع دستی حفظ شود


سلیقه بانوان قشمی در برندسازی صنایع دستی حفظ شود

قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در توسعه صنایع دستی جزیره و در کنار آموزش‌های لازم برای ساخت برند منطقه، باید سلیقه بانوان بومی جزیره حفظ شود.

علی درویش‌پور روز شنبه در بازدید از کارگاه تولیدات دوخت صنایع دستی قشم افزود: نباید ذوق و سلیقه بومیان جزیره در پیشرفت و توسعه صنایع دستی گم شود.

وی ادامه داد: آموزش در رشته‌های مختلف صنایع دستی همراه با احترام به تجارب آن‌ها و حفظ کرامت و سلایق هنرمندان باید سرلوحه سازمان منطقه آزاد قشم قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: صنایع دستی در جزیره قشم از ساختار و هویتی تاریخی برخوردار و سینه به سینه از نسل‌های گذشته به امروز منتقل شده است.

وی افزود: باید با ارائه مدل و الگوهای جدید، جذاب و مناسب به هنرمندان صنایع دستی قشم، زمینه تولید محصولات فاخر صنایع دستی در جزیره فراهم شود.

درویش‌پور ادامه داد: بازاریابی برای محصولات صنایع دستی قشم از طریق برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در جزیره، استان، کشور و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی یک ضرورت است.

وی اظهار کرد: قشم باید با تولید محصولات فاخر به عنوان خاستگاه و میزبان صنایع دستی کشور شناخته شود.

در کارگاه تولیدات دوخت صنایع دستی قشم محصولاتی از قبیل فرش، رومیزی، روتختی و رومبلی و مانند آن از طریق «تکه دوزی» و «خوس دوزی» تولید و همچنین دوره‌های کوتاه مدت آموزش صنایع دستی در آن برگزار می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی