استاندار: تمهیدات تزریق روزانه 40 هزار واکسن کرونا درهرمزگان فراهم است


استاندار: تمهیدات تزریق روزانه 40 هزار واکسن کرونا درهرمزگان فراهم است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: تدابیر و تمهیدات تزریق روزانه به طور میانگین حدود 40 هزار دوز واکسن کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی در استان فراهم است که رقم بسیار خوبی می‌باشد.

فریدون همتی روز شنبه در ستاد کرونا استانی افزود: تاکنون نیز حدود ۸۱ هزار نفر در هرمزگان تک دوز واکسن کرونا و ۶۰ هزار نفر هم هر ۲ دوز واکسن به آن‌ها تزریق شده است.

وی بیان داشت: امیدواریم روز به روز سهمیه استان هرمزگان برای واکسن کرونا بیشتر شود که این اتفاق نیز خواهد افتاد که سایر افراد بتوانند واکسن را دریافت کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه چندین شهرستان استان هم اکنون وضعیت قرمز کرونایی دارند، اظهارداشت: انتظار داریم که مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تنظیم فعالیت‌ها و کارهای روزمره شان این شرایط را مدیریت کنند تا آرام آرام به شرایط مطلوب ایمنی و سلامت دست یابیم.

همتی یادآورشد: حدود ۱۱ هزار بیمار کرونایی هرمزگان در قرنطینه خانگی هستد که می‌طلبد با ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقب سایر اعضای خانواده و افراد جامعه باشند و در محیط‌های اجتماعی نیز حضور پیدا نکنند.

وی همچنین باتوجه به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا گفت: هرچند تبلیغات گسترده‌ای در ۲ تا سه هفته گذشته صورت نگرفته اما به صورت خانگی و پراکنده بوده که می‌طلبد برای جلوگیری از افزایش افراد به بیماری کووید ۱۹ مراقبت‌هایمان را بیشتر کنیم.

استاندار گفت: درهفته‌ای که گذشت نبست به هفته ماقبل آن افراد مثبت کرونایی درهرمزگان با افزایش روبررو بوده است اما خوشبختانه روند آن چندان تند نبوده است.

همتی اضافه کرد: تعداد افراد بستری کرونایی در هرمزگان نیز نسبت به هفته قبل آن از ۹۰۰ نفر به هزار و ۱۷۳ نفر رسیده است که این پیام را می‌دهد که بیشتر مراقبت کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان