روسای پارلمان و دستگاه قضایی عراق به رئیسی تبریک گفتند


روسای پارلمان و دستگاه قضایی عراق به رئیسی تبریک گفتند

بغداد – ایرنا – روسای پارلمان و دستگاه قضایی عراق در دو پیام جداگانه روز شنبه به «سید ابراهیم رئیسی» به مناسبت پیروزی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.

به گزارش ایرنا، «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان و «فائق زیدان» رییس شورای عالی قضایی عالی ترین مرجع قضایی در عراق در این پیام ها و تماس های تلفنی به سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری منتخب ایران تبریک گفتند.

روسای پارلمان و دستگاه قضایی عراق به رئیسی تبریک گفتند

الحلبوسی: خواهان توسعه روابط بین دو کشور هستیم
رییس پارلمان عراق در پیامی برای سید ابراهیم رئیسی گفت که خواهان توسعه روابط بین دو کشور و ارتقا آن به افق های دلخواه هستیم.
مشروح پیام تبریک محمد الحلبوسی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی رییس منتخب جمهوری اسلامی ایران
سلام علکیم و رحمه الله و برکاته
خرسندم که به نمایندگی از همکارانم اعضای مجلس نمایندگان عراق خالصانه انتخابتان را به عوان رییس جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنئت بگویم، آرزومند توفیق و پیروزی برای شما در خدمت به کشورتان و تحقق توسعه و ثبات هستم و این مناسبت را مغتنم می شمارم تا بر دیگر بر خواست شدید خود برای توسعه مناسبات بین دو کشور و ارتقا آن به افق های دلخواه تاکید کنم.

روسای پارلمان و دستگاه قضایی عراق به رئیسی تبریک گفتند

تماس تلفنی رییس دستگاه قضایی عراق با رئیسی
رییس شورای عالی قضایی عالی ترین مرجع قضایی در عراق نیز در تماس تلفنی با «سید ابراهیم رئیسی» همتای پیشین خود در قوه قضائیه و رییس منتخب جمهوری اسلامی ایران، به او تبریک گفت.
دستگاه قضایی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که فائق زیدان در این تماس تلفنی به همتای پیشین خود سید ابراهیم رئیسی به مناسبت پیروزی در انتخابات و تصدی پست ریاست جمهوری ایران تبریک و تهنئت گفت.
براساس این بیانیه، زیدان ابراز امیدواری کرد که رییس جمهوری جدید ایران در انجام مسوولیت هایش در خدمت به دو کشور همسایه توفیق یابد.
پیش از این نیز «برهم صالح» رییس جمهوری و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر طی پیام های رسمی و تماس تلفنی مستقیم با سید ابراهیم رئیسی به رییس جمهوری منتخب ایران تبریک گفته بودند.
براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در جریان تماس تلفنی الکاظمی با رئیس جمهوری منتخب ایران، سید ابراهیم رئیسی از نخست وزیر عراق برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.
انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری جدید ایران به طور گسترده ای در عراق مورد توجه افکار عمومی، دولتمردان، رهبران سیاسی، جهادی، شخصیت ها، صاحب نظران و رسانه ها قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چطور اینترنت هدیه دولت را فعال کنیم؟ + مراحل