94.81 درصد واجدین شرایط شهرستان خوسف رای دادند


94.81 درصد واجدین شرایط شهرستان خوسف رای دادند

بیرجند - ایرنا - فرماندار خوسف گفت: 94.81 درصد جمعیت واجد شرایط این شهرستان با 21 هزار و 295 رای در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت کردند.

محمدعلی آخوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲ هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان خوسف واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بودند که حدود ۹۵ درصد آنها پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

وی بیان کرد: ۷۴ صندوق اخذ رای در این شهرستان وجود داشت که از این تعداد ۳۴ صندوق مربوط به بخش مرکزی و ۴۰ صندوق مربوط به ماژان بود.

فرماندار خوسف اظهار داشت: در انتخابات شورای اسلامی شهر خوسف "محمدرضا خوشحال" با هزار و ۳۴۹ رای، "محمد نوروزی" هزار و ۴۶ رای، "محمد صالحی نسب" ۹۳۸ رای، "علی رومنجانی" ۹۱۵ رای و "علیرضا باقری" با ۷۵۸ رای به عنوان اعضای اصلی منتخب شدند.

وی گفت: همچنین "رضا کریمی" با ۷۲۱ رای، "عبدالله حسینی" با ۵۶۸ رای و نرجس خاتون محسنی با ۵۳۱ رای به عنوان اعضای علی‌البدل ششمین دوره شورای اسلامی شهر خوسف انتخاب شدند.

آخوندی افزود: در شهر ماژان نیز "مهدی نوروزی" با ۳۱۳ رای، "رضا حدادی" ۲۰۳ رای، "ایمان علی‌دوست" ۲۰۲ رای، "محمدحسین قلی‌زاده" ۱۹۳ رای و "محمدرضا احمدزاده" با ۱۶۹ رای به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی این شهر بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار داشت: "غلامحسین نوروزی" با ۱۵۶ رای، سید "علی اکبر حسینی" ۱۴۷ رای، "علی عصاری" ۱۴۳ رای و "محمدرضا حدادی" با ۱۴۲ رای نیز به ترتیب به عنوان اعضای علی‌البدل شورای شهر ماژان مشخص شدند.

فرماندار خوسف درباره نتایج قطعی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان گفت: سید ابراهیم رییسی با ۱۸ هزار و ۳۳۷ رای در جایگاه اول، عبدالناصر همتی با ۷۰۱ رای، محسن رضایی ۶۹۰ رای و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با ۴۷۱ رای در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

فرایند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت ۷ صبح روز جمعه در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی در استان خراسان جنوبی، آرای مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را اخذ کردند و رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه داشت.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی تاکنون این استان با ۷۴،۲۲ درصد رتبه نخست مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد را به خود اختصاص داده است.

شهرستان‌های سربیشه با ۱۰۰.۷ درصد، طبس با ۱۰۰.۲ درصد و خوسف با ۹۴.۸۱ درصد جایگاه اول تا سوم را از نظر میزان مشارکت به خود اختصاص دادند و علت بالاتر بودن میزان مشارکت برخی شهرستان‌ها از ۱۰۰ درصد، اخذ رأی از افراد غیربومی (غیر ساکن) در این شهرستان‌ها بوده است.

خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک