رییس بسیج اساتید جامعه پزشکی مشهد: هدف بسیج کمک به رشد و تعالی کشوراست


رییس بسیج اساتید جامعه پزشکی مشهد: هدف بسیج کمک به رشد و تعالی کشوراست

مشهد-ایرنا- رییس بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مهمترین وظیفه بسیج کمک به رشد و تعالی کشور و خدمت رسانی به محرومان است.

دکتر محمدرضا صابری روز شنبه در آستانه سالروز شهادت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید طی گفتگو با خبرنگاران افزود: بسیج اساتید سعی در پرورش افرادی دارد که همچون شهید چمران داری ۲ عنصر تعهد و تخصص باشند.

وی ادامه داد: برنامه راهبردی بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاهیان خراسان رضوی بر اساس اسناد بالادستی و همچنین مطالعه سایر اسناد کلان کشور و دانشگاهها تهیه شده تا بتواند در اجرا و تعمیق اسناد موجود یاری دهنده باشد.

رییس بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برهمین اساس نیاز اساتید خردورز، آزاد اندیش و خلاق که با داشتن اعتماد به نفس علمی و عملی توان حرکت در مسیر استقلال علمی و خودکفایی کشور را دارند در مسیر هویت اسلامی ایرانی تلاش کنند.

وی افزود: بسیج اساتید تاکنون در زمینه کرونا نقش بسزایی در کمک به درمان بیماران، تهیه نیازهای درمانی و ساخت واکسن کرونا به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای علمی کشور داشته است.

صابری ادامه داد: نام ایران در میان هفت کشور برتر دنیا در زمینه ساخت و تولید واکسن کرونا قرار دارد و این در شرایطی است که تحریم های سختی علیه کشور و متخصصان ما شکل گرفته است.

وی گفت: ساخت و تولید واکسن کرونا در ایران یکی از دستاوردهای بزرگ علمی برای کشور است و باید ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی را به همراه عدالت در سلامت مطابق با نقشه جامع سلامت کشور عملی کنیم.

رییس بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حوزه آموزش، بازنگری فضاهای آموزشی، ارزش محوری و اصلاح محتوای دانش در مسیر تعالی دانشگاه، توسعه فناوری اطلاعات، بازنگری نظام دیده‌بانی و ارزش‌گرایی سیستم آموزشی و آموزش مبتنی بر نیازهای جامعه در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز باید به تبیین نقش شهید چمران به عنوان کسی که از همه داشته‌های خود در راه حفظ کشور گذشت، پرداخته شود.

صابری گفت: یکی از راهبردهای کلان بسیج، پژوهش و فناوری است و کمیته پژوهشی بسیج اساتید جامعه پزشکی خراسان رضوی به دنبال پژوهش‌های تولیدمحور برای حل مشکلات جامعه است.

شهید دکتر مصطفی چمران ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه - سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره شلیک شده توسط متجاوزان بعثی به مقام رفیع شهادت نائل شد. سالروز شهادت این شهید به نام روز ملی بسیج اساتید نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا