شرکت‌های خلاق باعث اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شوند


شرکت‌های خلاق باعث اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شوند

کرمی گفت: 50 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانشجویان رشته‌های اقتصاد، علوم انسانی و فرهنگ و هنر هستند که توجه به شرکت ها‌ی خلاق سبب اشتغال زایی برای آن‌ها می‌شود.


دبیرستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
شرکت‌های خلاق باعث اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شوند

کرمی گفت: ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانشجویان رشته‌های اقتصاد، علوم انسانی و فرهنگ و هنر هستند که توجه به شرکت ها‌ی خلاق سبب اشتغال زایی برای آن‌ها می‌شود.

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: رئیس دولت آینده باید بیش از پیش به شرکت‌های دانش بنیان توجه داشته باشد. در واقع شرط دور کردن کشور از اقتصاد نفتی و منبع محور و نزدیک شدن به اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی عبور از مشکلات موجود بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق است.

او افزود: اقتصاد خلاق یکی از اقتصاد‌های بزرگ و رو به رشد دنیا است که بر پایه خلاقیت و صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم استوار شده، هرچند در کشور ایران کار‌های خوبی در زمینه صنایع و شرکت‌های خلاق آغاز شده است، اما متاسفانه برای آن در کشور ما قانونی وضع نشده است؛ بنابراین برای دستیابی به این نوع از اقتصاد، از دولت جدید انتظار می‌رود تا لایحه‌ای را تحت عنوان حمایت و توجه بیشتر به شرکت‌های خلاق و فناروی‌های نرم به مجلس ارائه دهد.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق تصریح کرد: ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی ما دانشجویان رشته‌های اقتصاد، علوم انسانی و فرهنگ و هنر هستند که توجه به شرکت ها‌ی خلاق در جامعه سبب ایجاد اشتغال زایی برای این دسته از افراد خواهد شد. ۱۰ رشته مرتبط با حوزه صنایع خلاق در دانشگاه‌ها وجود دارد که می‌توانند ثروت افزایی و اشتغال زایی بالایی را برای کشور به همراه داشته باشند. به عنوان مثال در حوزه مد و لباس ۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی وجود دارد، اما کشور ایران حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار در حوزه صادرات گردش مالی دارد و این یعنی حدود ۲۷۰۰ میلیارد دلار گردش مالی صنایع خلاق است، اما کشور ما نتوانسته به بیشتر از ۱۵۰ میلیون دلار آن دسترسی داشته باشد. این درحالی است که با وجود نیروی انسانی خلاق و کارآمد حاضر در رشته‌های صنایع خلاق می‌توان از این طریق ضمن اشتغال‌ زایی ثروت افزایی را برای کشور داشته باشیم.

کرمی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود تنها خواسته ما از رئیس دولت جدید حل موانع موجود بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق است در واقع با ایجاد یک قانون و زیرساخت‌های مناسب برای این دسته از شرکت‌ها ثروت افزایی، اشتغال زایی و فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی را خواهیم داشت.اما تمام موارد مستلزم این است که موانع سر راه را دولت مستقر از بین ببرد.

او گفت: انتظار می‌رود با توجه به این که خانه‌های خلاقیت و نوآوری به تازگی در کشور ایجاد شده اند در همه شهر‌های ما حداقل یک خانه خلاقیت و نوآوری وجود داشته باشد تا از این طریق چرخ تولید و اشتغال با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت کند.

کرمی یادآوری کرد: رئیس جمهور آینده باید نگاه ویژه‌ای به صنایع و شرکت‌های خلاق داشته باشد.

بیشتربخوانید

خانه‌های خلاق، راهی برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان حمایت‌های جدید معاونت علمی از صنایع نرم و خلاق

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان