لزوم توجه دولت آتی به حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان


مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از لزوم توجه جدی دولت آتی به فعالیت شرکت های دانش بنیان و تامین منابع مالی برای آن ها خبر داد.


مطیع پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
لزوم توجه دولت آتی به حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از لزوم توجه جدی دولت آتی به فعالیت شرکت های دانش بنیان و تامین منابع مالی برای آن ها خبر داد.

پوریا مطیع پور مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتظارات شرکت های دانش بنیان از دولت جدید برای بهبود وضعیت فناوری و حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد: توقعاتی که از دولت جدید انتظار می‌رود و از دولت های قبلی نیز درخواست شده بود این است که اکوسیستم نوآوری کشور و شرکت های دانش بنیان از تولید داخل حمایت کنند و این کلمه در حد شعار نباشد و به عملی شدن نزدیک شود.

او افزود: کسب و کارهایی که در آستانه آغاز فعالیت هستند به خصوص کسب وکار های نوپا از همه جهت به حمایت های تولید داخلی بسیار احتیاج دارند و برای شروع یک کسب و کار موفق هم به حمایت معنوی و هم به حمایت مادی نیاز دارند. بسیاری از کسب و کار ها مانند پارک های علم و فناوری و مراکز رشد حمایت می‌شوند اما این حمایت ها کافی نیست.

مطیع پور با اشاره به مشکلات کسب و کارهای تازه برای شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: بسیاری از کسب و کارها برای شروع با مشکلات مالی روبه رو می‌شوند که همین عامل آن ها را یا از ادامه مسیر باز می‌دارد یا باعث می شود تا در مسیر کسب درآمد شکست بخورند. تامین مالی از سوی دولت آتی برای این شرکت های دانش بنیان می‌تواند برای آن ها سرمایه اولیه باشد تا با آن مکانی را برای شروع کسب و کار را خریداری کنند.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: مهم ترین دغدغه و چالش شرکت های دانش بنیان و یا استارت آپ ها برای کسب و کار موفق سرمایه ای به عنوان سرمایه در گردش است که در کاره خود از آن استفاده کنند و کسب و کارشان را توسعه دهند و پیشنهادی که برای حل این معضل وجود دارد این است که فضاهایی در این حوزه به وجود آید که بتوانند یک سری امکانات را در اختیار کسب و کار های نوپا قرار دهند.

او افزود: حمایت مالی دیگر که می توان به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هایی در حوزه سخت افزار کرد دادن وام های کم بهره یا بی بهره با باز پرداخت طولانی مدت است و اگر در ادامه مسیر این کسب و کار موفق شدند قسمتی از آن وام را به آن شرکت ببخشند. استارت آپ هایی که در حوزه نرم افزار هستند نیاز چندانی به تجهیزات ندارند بلکه با داشتن یک سیستم رایانه خوب می توانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

بیشتربخوانید

توجه به اقتصاد دانش بنیان، انتظار معاونت علمی و فناوری از دولت سیزدهم

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !