استقبال اهالی مسجد هدایت از دهه کرامت/ کمک‌هایی که به نام امام رئوف(ع) به نیازمندان می‌رسد


استقبال اهالی مسجد هدایت از دهه کرامت/ کمک‌هایی که به نام امام رئوف(ع) به نیازمندان می‌رسد

مسجد هدایت با برگزاری مسابقات ورزشی، میزبانی از مبلغان حوزه علمیه قم، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به استقبال از دهه کرامت رفته است؛ این مسجد در همراه کردن کسبه با کمک‌های مومنانه سابقه‌ای دیرینه دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: فاصله بین ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت ثامن الائمه (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده که مقارن است با جشن ها و آیین های شادباش در سراسر ایران به یمن قدوم موالید نورانی این دهه. خودِ واژه کرامت به معنای بزرگواری است و اصل کرامت در روایات ائمه معصوم (ع) ملاک دینداری انسان ها شناخته می شود، آنچنان که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: بزرگواری مرد همان دین او است.

اهالی مساجد ایران که حضرت امام رضا (ع) را ولی نعمت خود می دانند اهل کرامت هستند و در این میان برخی از مساجد به دلیل امکانات وسیع مالی که در اختیار دارند، کارهای بزرگتری را در این زمینه انجام می دهند. امام جماعت، هیئت امنا، بسیجیان و سایر کارگزاران مسجد هدایت نمونه خوبی از کرامت مسجدی ها است که امسال نیز در دهه کرامت دوباره خود را نشان داده است.

فعالیت های ورزشی مجموعه رزم انتظاران حضرت مهدی (عج)

جالب است بدانیم که مجموعه ورزشی رزم انتظاران حضرت مهدی (عج) امسال نیز به مناسبت دهه کرامت یک سری مسابقات ورزشی با مدیریت احمد علمایی، مدیر این مجموعه در سطح خیابان جمهوری اسلامی برگزار می کند که شامل رشته هایی همچون تنیس روی میز و دارت است. به گفته وی، هر سال این مسابقات در رشته های بیشتری برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعدادی از رشته ها حذف شدند. مسابقات جام رضوی به همت اهالی مسجد هدایت شور و نشاط خاصی به نمازگزاران و کسبه این منطقه از شهر تهران می بخشد. جوایز برگزیدگان نیز معمولا در پایان این دهه تقدیم برگزیدگان می شود.

میزبانی مسجد هدایت از مبلغان دینی در دهه کرامت

کار جالب دیگر مسجد هدایت، میزبانی از مبلغانی است که همه ساله در مناسبت هایی همچون محرم، صفر، رمضان، دهه ولایت و امامت و همین دهه کرامت در طبقه فوقانی این مسجد مستقر می شوند. به گفته حجت الاسلام والمسلمین علی تهرانی، از زمانی که دهه کرامت و ایام ولادت حضرت رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) با ایام تعطیلی مدارس علمیه همزمان شده است، این مسجد میزبان حدود هشت مبلغ از حوزه علمیه قم است. امسال با توجه به همزمانی این برنامه با انتخابات ریاست جمهوری، تعداد این مبلغان، بیشتر شده است و احتمالا تا پایان این دهه، مسجد هدایت میزبان دوازده طلبه خواهد بود. این طلاب در مساجد و هیئت های مذهبی سطح شهر تهران فعالیت می کنند.

کار جالب دیگر مسجد هدایت به مناسبت دهه کرامت، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع سیره امام رضا (ع) و کرامات حضرت فاطمه معصومه (س) است. به گفته تهرانی اطلاع رسانی این مسابقه از چند روز مانده به دهه کرامت آغاز شد و به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقمندان می توانند منبع مسابقه را هم از دفتر این مسجد و هم فایل پی دی اف را به صورت مجازی دریافت کنند. امسال به هشت نفر از شرکت کنندگان در این مسابقات به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا می شود که شامل کمک هزینه سفر به مشهد مقدس است.

کمک مومنانه میان نیازمندان با کمک خیرن متدین

مسجد هدایت در توزیع بسته ارزاق میان نیازمندان نیز همیشه موفق است که به گفته علوی، خادم این مسجد واقع شدن این مسجد در منطقه تجاری و وجود کسبه متدین، موجب شده است که این خانه خدا در کمک مومنانه به نیازمندان بسیار فعال باشد و امسال به مناسبت دهه کرامت، بیش از دویست بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می شود. همچنین قرار است به جمعی از روحانیون و طلاب، کارت هدیه دویست هزار تومانی اهدا شود.

جشن های دهه کرامت نیز در تمام روزهای این دهه با سخنرانی مبلغان دینی و مداحی ستایشگران اهل بیت (ع) بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در این مسجد برگزار می شود. در روزهای اول و یازدهم دهه کرامت نیز ایستگاه صلواتی در مقابل مسجد هدایت برپا می شود. مسجد هدایت با تلاش کارگزاران آن به ویژه امام جماعت، هیئت امنا، بسیجیان، ورزشی ها و خیران در خدمت به انتشار دین و توزیع بسته های ارزاق بسیار موفق است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش