ارزش طرحهای راهسازی فعال در کرمان 824 میلیاردتومان اعلام شد


ارزش طرحهای راهسازی فعال در کرمان 824 میلیاردتومان اعلام شد

کرمان- ایرنا - معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: 73 پروژه حوزه راهسازی در محدوده شمال این استان با عقد قرارداد 824 میلیارد تومان طی چند سال گذشته در مرحله اجرا قرار گرفته که تکمیل انها تحول زیرساختی ایجاد خواهد کرد.

عطا الله منوچهری روز یکشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها ارزش مالی این پروژه‌ها را به نرخ امروز معادل ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت : تکمیل و بهره برداری از طرحهای یاد شده موجب تقویت زیرساخت های حمل و نقلی و ترانزیتی استان خواهد شد.

وی از جمله طرحهای در دست اجرا را بهسازی محور کرمان - بافت، ساخت قطعه پنجم الف باند دوم کرمان - بافت حدفاصل روستای کیسکان تا راهدارخانه کفنوییه، بهسازی جاده بافت - حاجی آباد و بهسازی مسیر بافت - رابر - جیرفت عنوان کرد.

به گفته منوچهری این طرح‌ها اکنون در دستور کار پیمانکاران قرار دارد و با عقد قرارداد مراحل اجرایی خود را می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه قرارداد طرح‌های یاد شده از سال‌های ۹۲ تا ۹۹ منعقد شده است اظهار داشت: بر اساس فهرست‌بها، افزایش قیمت ۸۹ درصدی در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹ داشته‌ایم که همین امر مشکلی جدی برای کارفرما ایجاد کرده است.

تقویت زیرساخت های ارتباطی استان پهناور کرمان که در همجواری چندین استان قرار گرفته می تواند ضمن رونق بخشی و شکوفایی قابلیتهای معدنی و کشاورزی در افزایش درامد ناخالص داخلی هم موثر واقع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...