هشدار هواشناسی گلستان درباره احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی


هشدار هواشناسی گلستان درباره احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی

گرگان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان با اعلام استقرار جریانات گرم جنوبی و کم فشار همراه با افزایش دمای هوا به 40 درجه نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های استان طی روزهای نخست تابستان هشدار داد.

نوربخش داداشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تحلیل ناشی از داده‌های هواشناسی نشان می دهد جبهه هوای پایدار از روز یکشنبه در گلستان مستقر شده در روزهای آینده دمای هوا رو به افزایش خواهد بود.
وی اظهار داشت: با گرمای هوا و رسیدن دمای برخی مناطق استان به ۴۰ درجه، احتمال آتش سوزی جنگل ها و مراتع گلستان وجود دارد که دستگاه های متولی باید تمهیدات لازم را برای مقابله با حوادث پیش‌بینی کنند.
گلستان ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی دارد.

جنگل‌های گلستان به طول ۲۶۰ کیلومتر از گلوگاه در شرق مازندران آغاز شده و تا روستای گلیداغ شهرستان مراوه‌تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان ادامه دارد.

علاوه بر این پارک ملی گلستان به عنوان قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش در این استان قرار دارد که هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره خود جای داده است.

هشدار هواشناسی گلستان درباره احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی

مدیرکل هواشناسی گلستان همچنین گفت: از روزهای پایانی هفته و با تغییر جریانات و شمالی شدن آن، رشد ابر، رعد و برق و وزش باد شدید به خصوص در نواحی ساحلی و نیمه غربی استان اتفاق می‌افتد که به تدریج گستره گلستان را در بر خواهد گرفت.

استان گلستان دارای ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند