30 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان زیر پوشش بهزیستی شاهرود داده شد


30 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان زیر پوشش بهزیستی شاهرود داده شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شاهرود با بیان اینکه امسال 30 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان زیر پوشش این اداره داده شد گفت: هم چنین به 85 پرونده ایجاد اشتغال هم تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض پرداخت شد.

مسعود جهانسیر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال برای ۲۱۰ پرونده ایجاد و تداوم اشتغال، یارانه های بیمه پرداخت شد.

یارانه بیمه از سوی بهزیستی به کارفرمایانی تعلق می گیرد که مددجویان و یا معلولان زیر پوشش این سازمان را به کار گرفته باشند. این یارانه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد حق بیمه یک کارگر است.

همچنین کارفرمایان به ازای به کارگیری هر فرد معلول یا مددجو ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه می توانند دریافت کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت زیر پوشش برنامه پیشگیری اجتماع محور اعتیاد در شاهرود طی هشت سال گذشته از ۴۲ هزار و ۸۴۴ نفر به ۷۳ هزار و ۶۳۱ نفر رسیده است، افزود: تعداد این محیط ها هم در این بازه زمانی با افزایش ۲ برابری به ۱۲ مرکز رسیده است.

جهانسیر با بیان اینکه مراکز بهبود اقامتی میان مدت درمان سوء مصرف مواد با افزایش سه برابری از سال ۹۲ تاکنون به هفت مرکز افزایش یافت، تصریح کرد: در همین راستا تعداد مراکز غیردولتی نیز از یک مرکز به سه مرکز و تعداد مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی هم به هفت مرکز افزایش یافته است.

سه پایگاه سلامت اجتماعی در شاهرود فعال است

رئیس اداره بهزیستی شاهرود با اشاره به اینکه تعداد سه پایگاه سلامت اجتماعی در شاهرود فعال هستند، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش ماهانه مراکز بهبودی از ۹۰ نفر با افزایش ۲.۷ برابری به ۲۴۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در شاهرود ۲ مرکز سرپایی درمان سوء مصرف مواد مخدر زیر پوشش اداره بهزیستی فعال است، اظهار داشت: یک مرکز کاهش آسیب و سرپناه شبانه نیز امسال در این شهر خدمات ارائه می دهد.

به گفته وی، امسال سقف یارانه پرداختی به ازای هر فرد به عنوان کمک هزینه درمان اعتیاد با افزایش بیش از سه برابری به سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسید.

۴۳۷ مددجو زیر پوشش اداره بهزیستی شاهرود هستند

جهانسیر با بیان اینکه تعداد ۳۸۰ مددجوی مستمری بگیر در سال ۹۲، اکنون به ۴۳۷ نفر رسیده است، تاکید کرد: خانواده های زیر پوشش این اداره طی هشت سال گذشته از پنج خانواده به ۴۴ خانواده افزایش یافت.

رئیس اداره بهزیستی شاهرود با اشاره به اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار برخوردار از بیمه شهری از ۲۲۵ نفر در سال های اخیر به ۲۱۴ نفر رسید، ادامه داد: پرداخت مستمری و اشتغال به کار این مددجویان دلیل کاهش پنج درصدی بوده است.

وی با بیان اینکه پنج کلینیک مددکاری در شاهرود تحت نظارت این اداره فعالیت دارند، ادامه داد: چهار خانه کودک و نوجوان نیز خدمات این قشر از جامعه را ارائه می دهند.

جهانسیر تعداد زنان سرپرست خانوار برخوردار از بیمه روستایی با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ را ۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: با افزایش ۲۰ درصدی در این بازه زمانی تعداد ۸۱ فرزند در مراکز بهزیستی این شهر پذیرش شده اند و همچنین سه خانه کودک و نوجوان بصورت شخصی در این شهر اداره می شوند.

فرزندخواندگی در شاهرود ۵۰ درصد افزایش داشته است

وی با اشاره به اینکه تعداد فرزندان واگذار شده به فرزندخواندگی در هشت سال گذشته با ۵۰ درصد افزایش به ۱۶ نفر رسید، ادامه داد: تعداد متقاضیان هم از پنج مورد فرزندخواندگی شهرستان با افزایش سه برابری به ۱۶ خانوار رسیده است.

به گفته وی، در دوره دولت تدبیر و امید، تعداد سه مهد روستایی و ۹ مهد شهری در شهرستان شاهرود با نظارت این اداره ایجاد شده است.

این مسوول اظهار داشت: تعداد خانواده های نیازمند دارای فرزند چندقلو از پنج خانوار با افزایش ۸.۹ برابری در این سال ها به ۴۴ خانوار افزایش یافته است.

رییس اداره بهزیستی شاهرود گفت: یکهزار و ۶۲۰ کودک در مهدهای این شهرستان با نظارت اداره بهزیستی پذیرش شدند که این امر افزایش بیش از ۲ برابر را نسبت به سال ۹۲ نشان می دهد.

جهانسیر از ایجاد یک مرکز رفاه کودک و خانواده در شاهرود خبر داد و افزود: طرح کمک به شهریه کودکان نیازمند از ۱۳۰ نفر در هشت سال گذشته با ۱۶ درصد افزایش به ۱۵۰ نفر پرداخت می شود.

به گفته وی، امسال تعداد ۱۱ متکدی و پنج کودک کار و خیابانی شناسایی و ساماندهی شدند.

وی تعداد پرونده های خط تلفن ۱۲۳ یا اورژانس اجتماعی را یکهزار و ۲۲۲ مورد عنوان کرد که کارشناسان استان سمنان پاسخگوی سئوال ها و نیاز های مردم بودند و افزود: کارشناسان این اداره ۹۳ پرونده مداخله در بحران را حل و فصل کردند.

حدود ۱۰ هزار نفر مددجو ، معلولان، مستمری بگیران با احتساب اعضای خانواده‌هایشان زیر پوشش بهزیستی شاهرود هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید