تبدیل کاروانسرای 400 ساله کرج به آشپزخانه و رستوران!


تبدیل کاروانسرای 400 ساله کرج به آشپزخانه و رستوران!

مدیرکل میراث فرهنگی البرز با اشاره به پلمب کاروانسرای شاه‌عباسی کرج با حکم دستگاه قضایی، گفت: بنا شده بعد از فک پلمب، کاروانسرای شاه عباسی به مجموعه‌ای فرهنگی، هنری و به نوعی پاتوقی برای حضور هنرمندان و عرضه تولیدات صنایع دستی تبدیل شود.

فریدون محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت کاروانسرای شاه عباسی اظهار کرد: این کاروانسرا جزو آثار تاریخی دوران صفوی است که طی سالیان گذشته به طور کامل مرمت و به بهره بردار واگذار شده است.

وی توضیح داد: این کاروانسرا از طریق صندوق احیای بناهای تاریخی به کانون اتومبیلرانی و جهانگردی واگذار شده و این کانون هم این مجموعه را به شخصی حقیقی اجاره داده است.

وی ادامه داد: بنا بود این کاروانسرا از طریق بخش خصوصی به مجموعه‌ای فرهنگی، هنری و پذیرایی تبدیل شود ولی به واسطه مشکلات پیش آمده، با حکم دستگاه قضا پلمب شده و فعلاً امکان بازدید عمومی از آن میسر نیست.

وی در پاسخ به دلیل پلمب این کاروانسرا افزود: بهره بردار برای درآمدزایی بنا بود که قسمتی از این مجموعه را به رستوران اختصاص دهد ولی متأسفانه بخش عمده‌ای از این مجموعه را به این موضوع اختصاص داده و سازه‌ای را در قالب آشپزخانه در قسمت غربی کاروانسرا ایجاد کرده بود.

محمدی تاکید کرد: شهرداری کرج به خاطر ایجاد این سازه در کمیسیون ماده ۱۰۰، بهره بردار را به پرداخت ۲۰ میلیارد تومان ملزم کرده است.

این مسئول اضافه کرد: به جز این، همسایه‌های اطراف این کاروانسرا هم به دلایل مشکلات و مزاحمت‌هایی که فعالیت این آشپزخانه برایشان ایجاد کرده از بهره بردار شکایت کرده‌اند که با پیگیری‌های صورت گرفته در نهایت با دستور دستگاه قضا حکم پلمب این مجموعه صادر شده است.

وی اضافه کرد: هر چند از چهار سال قراردادی که با این بهره بردارمنعقد شده، سه سال باقی مانده اما با نامه نگاری با وزارت میراث فرهنگی درخواستی مبنی بر انفصال قرارداد ارسال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز افزود: امروز جلسه‌ای با شهرداری، بهره بردار و نماینده دستگاه قضا برگزار می‌شود تا تعاملی برای بخشش جریمه میلیاردی و فک پلمب این مجموعه صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: بنا شده بعد از فک پلمب، کاروانسرای شاه عباسی به مجموعه ای فرهنگی، هنری و به نوعی پاتوقی برای حضور هنرمندان و عرضه تولیدات صنایع دستی تبدیل شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم