مداومت بر عمل نیک و صالح به مرور تبدیل به اخلاق می شود


مداومت بر عمل نیک و صالح به مرور تبدیل به اخلاق می شود

آیت الله جاودان گفت: مداومت بر عمل نیک و صالح به مرور تبدیل به اخلاق می شود. برای اینکه عمل صالح شما از بین نرود و تبدیل به اخلاق شود باید از گناه پرهیز کنید چرا که گناه عمل نیک و صالح را نابود می کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق خود که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد گفت: طبق آیات قرآن انسان باید از زمان و عمری که به او داده شده‌است چیزی به دست آورد.

وی افزود: عمر سرمایه بزرگی است که انسان از آن برای خود سرمایه آخرتی به دست می‌آورد به‌عنوان مثال انسان با وجود سلامتی کار کرده و چیزهایی برای امورات زندگی خود به دست می‌آورد. استاد حوزه علمیه اظهار کرد: امیرالمؤمنین امام علی(ع) انسان بسیار قوی بودند که از سرمایه سلامتی بدن خود و قدرت آن در جنگ با دشمنان اسلام استفاده کرده و بسیاری از آنها را از پای درآورد.

آیت الله جاودان ابراز کرد: زندگی دنیا محل تجارت با خداوند است که سرمایه آن عمر چند روزه دنیا است، کسانی که از این عمر خود برای معامله با خدا استفاده کرده و اعمال صالح انجام می‌دهند از آتش جهنم نجات یافته و وارد بهشت می شوند.

وی ادامه داد: کسانی که درجات اخلاقی و اعتقادی خود را به هر میزان شبیه اهل بیت(ع) قرار دهند به همان قدر نجات پیدا می کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مداومت بر عمل نیک و صالح به مرور تبدیل به اخلاق می شود، گفت: برای اینکه عمل صالح شما از بین نرود و تبدیل به اخلاق شود باید از گناه پرهیز کنید چرا که گناه عمل نیک و صالح را نابود می کند.

آیت الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: کسی که دل پدر و‌ مادر خود را می سوزاند همه سرمایه، عمل و‌ اخلاق خود را می سوزاند و دوباره باید از اول شروع کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان