برخورداری بیش از 1500 نفر از آموزش‌های طرح سرباز مهارت در خراسان جنوبی


برخورداری بیش از 1500 نفر از آموزش‌های طرح سرباز مهارت در خراسان جنوبی

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از برخورداری 1534 نفر از آموزش‌های طرح سرباز مهارت در استان در سال جاری خبر داد.

مجتبی ابراهیمی، امروز ۳۰ خردادماه به خبرنگاران رسانه‌های گروهی در خصوص اجرای طرح سرباز مهارت در استان، بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استفاده بهینه از دوران سربازی، ستاد کل نیروهای مسلح به منظور اجرایی سازی منویات ایشان، با اقدامی ارزشمند قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه را ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این راستا جهاددانشگاهی بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فرهنگی دارد به عنوان نهاد همراه قرارگاه "مهارت آموزی کارکنان وظیفه" ایفای وظیفه می‌کند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این طرح سربازان با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی، مهارت‌های زندگی، سواد رسانه ای و سواد مالی آشنا می شوند، ادامه داد: در این طرح دوره آموزشی مهارت های زندگی و مهارت های عمومی و کارآفرینی به میزان ۴۸ ساعت با همکاری جهاددانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان و نیروهای مسلح استان انجام می‌شود.

وی افزود: هدف از مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و سربازان، افزایش جذابیت و نشاط خدمت وظیفه عمومی، کمک به توسعه قابلیت‌های اشتغال پذیری جوانان در بازار کار و بهبود وضعیت اشتغال در کشور است تا خدمت وظیفه عمومی را به فرصتی برای مهارت‌آموزی و مهارت ورزی تبدیل کند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای این طرح در استان تاکنون بیش از ۲۳۰۰ هزار سرباز آموزش دیده‌اند، یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال، بیش از ۹ هزار سرباز از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)