صنعت گردشگری جایگزینی مناسب برای درآمدهای نفتی


صنعت گردشگری جایگزینی مناسب برای درآمدهای نفتی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: بدون شک صنعت گردشگری می‌تواند جایگزینی مناسب برای درآمدهای نفتی باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند از صدور دومین مجوز فعالیت برای یک دفتر خدمات مسافرتی این استان در حوزه گردشگری سلامت خبر داد و افزود: در حال حاضر استان زنجان به دنبال جذب گردشگران داخلی و خارجی در حوزه‌ سلامت است و در این راستا دومین مجوز فعالیت در حوزه‌ گردشگری سلامت برای دفتر خدمات مسافرتی «آیدو» در شهرستان زنجان صادر شد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگران کشورهای همسایه برای توسعه این نوع گردشگری، اظهار کرد: گردشگران کشورهای عمان، افغانستان، عراق، جمهوری آذربایجان، سوریه، لبنان و ... از بازارهای هدف کشور در حوزه گردشگری سلامت هستند که با سرمایه‌گذاری در این کشورها می‌توان زمینه ورود توریست سلامت را فراهم کرد.

این مسئول با بیان اینکه اشتغال‌زایی در صنعت گردشگری، کم‌هزینه و آسان است، بیان کرد: ارزان بودن قیمت تمام‌شده درمان برای گردشگران و کیفیت بالای تجهیزات پزشکی و وجود پزشکان حاذق در این استان، می‌تواند در جذب بیماران خارجی به سمت مراکز درمانی زنجان مؤثر باشد.

ارجمند ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی است. از طرفی استان زنجان از نظر پزشکی و تجهیزات بیمارستانی دارای ظرفیت‌های بالایی است که می‌تواند در خدمت صنعت گردشگری قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، معرفی و برنامه‌ریزی اصولی برای تشویق و ترغیب گردشگران و نیز استفاده از این ظرفیت را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل در سال‌جاری دانست و از همه فعالان تورهای گردشگری استان دعوت کرد که در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس