رئیس شورای شهر تهران به رئیس جمهوری منتخب تبریک گفت


رئیس شورای شهر تهران به رئیس جمهوری منتخب تبریک گفت

تهران - ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر تهران به آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب،تبریک گفت و برای وی در عمل به برنامه اعلام شده آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز یکشنبه در جریان سیصد و سومین جلسه شورای شهر، صحبت هایش را با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب آغاز کرد و گفت: امیدواریم که همه جریان ها و نخبگان از رئیس جمهور منتخب برای حل مشکلات مردم حمایت کنند.

هاشمی تاکید کرد: علی رغم برخی سیاه نمایی ها در فضای مجازی، امیدوارم چهره معتدل ایشان امیدواری هایی را برای حل مشکلات و معضلات مخصوصاً مشکلات اقتصادی جامعه را افزایش دهد و شاهد حل مشکلات جامعه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به سالروز شهادت مصطفی چمران و علی شریعتی، گفت: شریعتی و چمران ۲ تن از روشنفکران دانشگاهی بودند که تاثیرات زیادی در تئوریزه کردن گفتمان امام خمینی در بین نسل جوان و بستر سازی برای انقلاب و دفاع مقدس داشتند.

الزام شهرداری تهران به کاهش استفاده از محصولات یکبار مصرف پلاستیکی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه خود، لایحه در خصوص «اصلاح مصوبه الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها و محصولات یک‌بار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران» را در دستور کار قرار دادند.

«سید آرش حسینی میلانی» عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص پیشنهاد خود و «ناهید خداکرمی» عضو دیگر این کمیسیون را مطرح کرد و اظهار داشت:پیشنهاد داریم ماده واحده الحاقیه به این لایحه اضافه شود مبنی بر اینکه گزارش عملکرد کلیه واحدهای شهرداری که به کاهش مصرف محصولات پلاستیکی ملزم هستند، اعلام تا به عنوان یک شاخه شاخص محیط زیستی تنظیم شود.

وی افزود: این گزارش عملکرد در ارزشیابی سالانه واحد ها مد نظر قرار گیرد تا تشویقی برای حرکت در راستای کاهش محصولات پلاستیکی باشد.

در نهایت کلیات لایحه با اصلاحات انجام شده با ۱۷ رای موافق تصویب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قرارداد امری تا 2027 تمدید شد