امور شورایی در شهرها و روستاهای فاقد شورا متوقف نمی‌شود


امور شورایی در شهرها و روستاهای فاقد شورا متوقف نمی‌شود

تبریز - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: امور شورایی در شهرها و روستاهایی که در آن‌ها انتخابات برگزار نشد و فاقد شورا هستند، متوقف نمی‌شود.

مرتضی محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۲ شهر «سیس» و «کوزه کنان» شهرستان شبستر و حدود ۷۰ روستای استان، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی برگزار نشد.

وی اظهار کرد: علت برگزار نشدن انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرها و روستاها به حد نصاب نرسیدن تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در موقع ثبت نام یا از حد نصاب افتادن تعداد داوطلبان ثبت نام کننده به خاطر انصراف تعدادی از داوطلبان پس از اتمام زمان ثبت نام است.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: بر اساس قانون در روستاهای فاقد شورا، شورای بخش به عنوان جانشین شورای روستا و در شهرهای فاقد شورا نیز استاندار به عنوان جانشین شورای شهر، مسوولیت امور شورایی آن ها را بر عهده می گیرد.

محمدزاده با بیان اینکه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای استان روز جمعه ۲۸ خرداد در سلامت کامل برگزار شد، ادامه داد: داوطلبان شوراهای شهر و روستاهای استان که به فرآیند انتخابات معترض هستند، می توانند تا ۲ روز بعد از اعلام نتایج انتخابات، شکایت خود را برای رسیدگی به هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات استان ارایه کنند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان