زمین مسکن ملی در اردبیل تامین شده است


زمین مسکن ملی در اردبیل تامین شده است

اردبیل-ایرنا-معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین مورد نیاز برای احداث  2 هزار و 534 واحد مسکن اقدام ملی برای متقاضیان در اردبیل خبر داد.

شهرام باباخانی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: بعد از بررسی و احصای نفرات واجد شرایط و متعهد به پرداخت مبلغ اولیه تعداد ۲ هزار و ۵۳۴ نفر در اولویت واگذاری مسکن اقدام ملی قرار گرفته‌اند که امید است با پرداخت به موقع قسط دوم آورده ساخت مسکن اقدام ملی سرعت بیشتری بگیرد.

وی اضافه کرد: قرار است به تناسب پیشرفت پروژه ،متقاضیان به تعهد خود عمل کنند تا در موعد مقرر واحدها با اولویت متقاضیانی که سر موعد مبالغ را پرداخت کنند واگذاری‌ها انجام شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: چنانچه متقاضیان به موقع مبالغ آورده خود را در سه الی چهار قسط پرداخت نکنند قطعا اسامی آنها و امتیازشان حذف و نفرات دیگر جایگزین آنها خواهند شد.

باباخانی از تخصیص ۱۷ هکتار زمین در پیله‌سحران و در جوار شهرک اندیشه اردبیل برای ساخت مسکن اقدام ملی خبر داد و گفت: با تلاش کارگزاری‌ها و عقد تفاهمنامه با بنیاد مسکن قرار است آماده‌سازی و نخاله‌برداری از این محل به سرعت انجام شده تا ساخت واحدها شروع شود.

وی ادامه داد: ۴۵۰ واحد توسط بنیاد مسکن و ۶۰۰ واحد نیز توسط سه پیمانکار بخش خصوصی اجرایی می‌شود و مقرر است هر یک از پیمانکاران ۲۰۰ واحد را در اردبیل احداث کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: از سال ۹۷ در جلساتی متعدد پیگیر آماده‌سازی زمین برای احداث واحدهای مسکونی مورد نیاز متقاضیان هستیم که قرار شده بنیاد مسکن اجرای زیرسازی، جدول‌گذاری و کارهای آماده‌سازی را به غیر از آسفالت‌ریزی به موقع انجام دهد.

باباخانی افزود: از شهرک الهیه ۳۰۰ واحد به بنیاد مسکن اردبیل واگذار شده تا مراحل آماده‌سازی را انجام دهند و ساخت واحدهای مسکونی نیز شروع شود.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هزار واحد در اردبیل احداث می کند افزود: ۳۵۰ واحد نیز در شهرک الهیه توسط بنیاد مسکن در مرحله طراحی و تهیه نقشه است.

باباخانی با اشاره به اقدام تعاونی‌های ادارات در اجرای طرح اقدام ملی مسکن اضافه کرد: قرار است ۸۰ واحد توسط تعاونی صداوسیما، ۲۰ واحد توسط تعاونی دیوان محاسبات، ۴۰۰ واحد توسط تعاونی سپاه، ۷۵ واحد بنیاد شهید، ۱۷۵ واحد تعاونی ناجا و ۱۵۰ واحد نیز توسط تعاونی آموزش و پرورش اجرایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس