مدیرکل بنیاد شهید البرز: اقتدار فرهنگی بنیاد شهید بایستی احیا شود


مدیرکل بنیاد شهید البرز: اقتدار فرهنگی بنیاد شهید بایستی احیا شود

کرج – ایرنا – مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه بیشترین درصد ماموریت های بنیاد شهید از بدو تاسیس انجام فعالیت های فرهنگی بوده است، گفت: این ماموریت ها در گذر زمان دچار تغییراتی شد درحالیکه این نهادبرای تاثیرگذاری هر چه بیشتر بایستی اقتدار فرهنگی آن احیا شود.

سلیمان رستمیان روز یکشنبه در نشست شورای اداری معاونت فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و ۶۰ درصد سیاست گذاری آن در حوزه فرهنگی بوده، افزود: بنیاد شهید در طول ۴۰ سال گذشته کارنامه خوبی داشته ولی در گذر زمان و به خصوص سال های اخیر در حوزه فعالیت های اثرگذار در جامعه نقشی کمرنگ داشته است.

وی اظهار داشت: بیشتر نگاه ها به بنیاد، اقدامات خدماتی به ایثارگران بوده ولی امیدواریم در آینده ای نزدیک به فعالیت اصلی خود برگردد و هر اقدامی پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایثارگران پیام آوران ایثار و از خودگذشتگی بوده اند، اظهار امیدواری کرد که این روحیه تجدید شود در حالیکه اکنون بیشتر درخواست به لحاظ وضعیت معیشتی و اقتصادی به سمت خدماتی رفته است.

رستمیان گفت: بنیاد نهادی است که اصل و نهادش فرهنگی است که امیدواریم یک حرکت رو به جلو در بحث فعالیت های فرهنگی اثرگذار آغاز شود تا به ماموریت اصلی خود برگردیم.

وی بیان داشت: بنیاد اگر می خواهد اقتدار سازمانی داشته باشد باید ابتدا اقتدار فرهنگی داشته باشد یعنی هر دستگاه و سازمانی اگر در جامعه می خواهد حرفش موثر باشد اگر اقتدار فرهنگی نداشته باشد اقداماتش زودگذر و مقطعی است.

وی افزود: نمونه این اقدامات فرهنگی را در سپاه پاسداران می توان مشاهده کرد که علیرغم اینکه یک نیروی نظامی از دوران هشت سال دفاع مقدس است ولی اکنون به عنوان یک قوای اثرگذار فرهنگی دیده می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز تصریح کرد: اقتدار سپاه برگرفته از اقتدار فرهنگی این مجموعه می باشد زیرا پس از دوران دفاع مقدس برای زنده ماندن روحیه ایثار و شهادت به سوی خانواده شهدا رفت و اقدامات فرهنگی مناسبی در این عرصه داشته است.

وی یادآور شد: هر چند بنیاد شهید در نقطه پرگار این حرکت است ولی امیدواریم برنامه ریزی ها به این سمت رفته و شاهد شکوفایی برنامه های فرهنگی باشیم.

وی افزود: استان البرز به لحاظ جمعیت آماری بالایی دارد ظرفیت های فرهنگی مناسبی دارد ضمن اینکه آسیب های فراوانی نیز دارد که نیاز به مساعدت دارد.

رستمیان گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری استان البرز «ایران کوچک» است و تنوع قومیت و فرهنگ ها دارد که نیاز به تدبیر و سیاست گذاری خاصی دارد تا اثر فعالیت ها را در جامعه ببینم و به دلیل همین شرایط آسیب های فراوانی دارد.

نشست شورای اداری معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با حضور معاون فرهنگی و ورزشی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی