دمای هوای کهگیلویه وبویراحمد گرمتر شد


دمای هوای کهگیلویه وبویراحمد گرمتر شد

گچساران - ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:دمای هوای ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی استان در روز سی ام خرداد استان نسبت به روزهای پایانی خرداد پارسال 2 تا چهار درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در حالی که حداکثر دمای هوای شهر دوگنبدان در شبانه روز گذشته ۴۳.۵درجه ثبت شده است در گرمترین زمان روز سی ام خرداد در سال گذشته ۴۰درجه سانتیگراد گزارش شده بود.

وی بیان کرد: حداکثر دمای ایستگاه امامزاده جعفر که در واپسین روزهای خرداد پارسال ۴۱.۸ درجه بود در مدت مشابه امسال به ۴۵.۴ درجه سانتیگراد رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی عنوان کرد:گرمترین دمای هوای دیگرشهرهای گرمسیری استان در لیکک و دهدشت به ترتیب ۴۴ و۴۳.۶ درجه گزارش شده درحالی که دمای هوای این شهرها در مدت مشابه پارسال ۴۰ و ۴۱درجه سانتیگراد بوده است.

بهره مند عنوان کرد:همچنین دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج و سی سخت در گرمترین زمان شبانه روز گذشته به ترتیب ۳۴.۶ و۳۸.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده در حالی که در مدت مشابه پارسال دمای این شهرها ۳۲و۳۲.۱ درجه سانتیگراد بوده است.

وی تصریح کرد که روند گرمای هوای استان در مناطق مختلف در روزهای آینده ادامه دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر