امام جمعه کرمانشاه: عزت ایران به برکت امام رضا (ع) است


امام جمعه کرمانشاه: عزت ایران به برکت امام رضا (ع) است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران به برکت امام رضا (ع) و معصومین (علیه السلام) است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «مصطفی علما» روز یکشنبه در دیدار خادم یاران رضوی که با حمل پرچم رضوی همراه بود، بر ضرورت شناخت بیشتر ابعاد معنوی امام هشتم (ع) تأکید کرد.

وی اظهار داشت: همه ما افتخار می کنیم که زیر سایه امام رضا علیه السلام هستیم و عزت امروز ایران مرهون توجه و عنایات حضرات معصومین (ع) است.

وی با اشاره به عظمت معصومین (ع) تأکید کرد: پیرامون معصومین (ع) باید از زبان خود معصومین (ع) سخن گفت، زیرا ابعاد شخصیتی آن بزرگواران را نمی توانیم درک نماییم در همین راستا روایات مختلفی در باره امام رضا علیه السلام هست که باوجود اینکه ولیعهد بود با خدمتگزاران غذا می خورد، لذا می بینیم هیچ امامی به اندازه امام رضا (ع) پیرامون ولایت و شناخت امام سخن ندارد.

آیت الله علما با تشکر از برنامه های دهه کرامت تصریح کرد: خوشبختانه این گونه کارها و برنامه های ارزشمند سال به سال با رونق بیشتر برگزار می شود و افراد بیشتری را تحت پوشش برنامه های فرهنگی خود قرار می دهد.

امام جمعه کرمانشاه ضمن اشاره به ارادت اهل تسنن استان کرمانشاه به معصومین و بخصوصا امام رضا (ع) خاطر نشان ساخت: باید اهل سنت استان را در برنامه های امام رضا (ع) دخیل داد، زیرا آن ها ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند.

دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در اول ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای اول ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در