افزون‌بر 27 هزار راس دام در سیستان و بلوچستان پلاک‌ کوبی شدند


افزون‌بر 27 هزار راس دام در سیستان و بلوچستان پلاک‌ کوبی شدند

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 27 هزار و 683 راس دام سبک و سنگین امسال در این استان پلاک کوبی شدند.

غلامرضا سرگزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای هویت دار کردن دام‌های سبک و سنگین در استان تاکنون چهار هزار و ۱۰۰ راس گاو و گوساله، ۱۶ هزار و ۲۳۰ راس گوسفند، ۶ هزار و ۹۸۰ راس بز و ۳۷۲ نفر شتر پلاک کوبی شدند.

وی ادامه داد: کار پلاک کوبی با همکاری اتحادیه‌های دامپروری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت‌های خدمات دامپروری و افراد حقیقی در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اهمیت هویت دار شدن دام‌های بومی از همه دامداران سیستان و بلوچستان خواست با مجریان پلاک کوبی در این استان همکاری خوبی داشته باشند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین که از سال ٩٣ در استان شروع شده است.

وی بیان کرد: از آنجایی‌که دام‌های بومی سرمایه ملی کشور هستند و نقش کلیدی در بقای انسان، حفاظت محیط زیست و بهره‌مندی از تطابق پذیری با هدف تولید گوشت قرمز و شیر خام دارند طرح هویت دار کردن دام بومی جهت شناسایی، ثبت و کنترل دام‌های بومی همزمان با سطح کشور در این استان نیز انجام می‌شود.

سرگزی ادامه داد: بر اساس دستور العمل اجرایی این طرح، هر گونه خرید، فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.
وی تاکید کرد: بر این اساس تمامی شرکت‌های حمل و نقل و مباشران حمل دام زنده موظفند پیش از حمل دام زنده اطلاعات ثبت شده در سند حمل مربوطه را با محموله مطابقت دهند و در صورت عدم انطباق از نظر تعداد، نوع دام و مبدأ و مقصد و سایر اطلاعات از صدور بارنامه حمل آن خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها