مصرف آب شرب در چهارمحال و بختیاری 15 درصد افزایش یافت


مصرف آب شرب در چهارمحال و بختیاری 15 درصد افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: گرمای هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان مصرف آب در این استان را 15 درصد افزایش داد.

فرشاد متقی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه هنوز به فصل تابستان وارد نشده‌ایم اما مصرف آب در استان افزایش یافته است و چنانچه روند مصرف به همین شکل ادامه پیدا کند احتمال تنش آبی شهرها و روستاهای استان در فصل تابستان وجود دارد.

وی ادامه داد: اگرچه اجازه نمی‌دهیم که مردم با مشکل قطعی و کمبود آب شرب مواجه شوند و تلاش می‌شود با تامین منابع جدید و حفر چاه‌ این نیاز را برطرف کنیم اما این سبب می‌شود که آب‌های زیرزمینی به شدت تخلیه شود و این موضوع آیندگان را به مشکل تامین آب می‌کند.

متقی، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب را مهمترین راهکار مقابله با کم‌آبی در فصل تابستان دانست و گفت: چنانچه مردم استان راهکارهای صرفه‌جویی آب را اجرا کنند تا ۵۰ درصد مصرف آب استان کاهش پیدا می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری، تعداد مشترکان آب شرب استان را ۲۵۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: ۳۰ درصد این مشترکان پرمصرف، ۱۵ درصد کم‌مصرف و دیگر مشترکان در حد نرمال مصرف می‌کنند.

متقی با بیان اینکه مصرف آب برای مشترکان کم‌مصرف رایگان است، خاطرنشان کرد: مشترکانی که در طول ماه کمتر از ۶ هزار لیتر آب مصرف‌کنند قبضی برای آنها صادر نمی‌شود.

وی، افزود: مصرف آب تا ۱۶ هزار لیتر نیز در حد استاندارد است اما بیشتر از آن سبب می‌شود قیمت آب برای مشترکان پرمصرف تصاعدی شود.

متقی تصریح کرد: تقاضا می‌شود تا مردم استان با فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی آب در خانوارهای خود و آموزش آن به فرزندانشان و همچنین استفاده بهینه از آب خاکستری (آب بازیافتی) تلاش کنند تا علاوه‌بر حفظ منابع آب زیرزمینی، به اقتصاد سبد خانوار خود نیز کمک کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری به ۴۰ شهر و ۶۱۲ روستا با جمعیت ۹۶۷ هزار و ۲۷۴ نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه