مدیرکل دفتر اکتشاف وزارت صمت: نقشه راه صنعت و معدن یزد ترسیم شد


مدیرکل دفتر اکتشاف وزارت صمت: نقشه راه صنعت و معدن یزد ترسیم شد

یزد - ایرنا -مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت( صمت) از ترسیم نقشه راه صنعت و معدن در یزد خبر داد و تاکید کرد: اگر این چشم انداز که به خوبی تهیه شد، پیگیری و به نتیجه مورد نظر برسد، شاهد درخشش بیشتر استان در عرصه ملی خواهیم بود.

به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی سازمان صمت یزد، ابراهیم علی مولابیگی در کارگروه تعامل کشوری فعالیت‌ های معدنی در عرصه‌ های منابع طبیعی این استان افزود: موضوع تعامل در سطح ملی رصد می شود، امید می رود از این پس در اتخاذ تصمیم گیری ،از بخشی‌نگری و عملکرد جزیره‌ای پرهیز شود.

مولابیگی اظهارکرد: نگاه در بهره برداری از معادن بر اصول تعامل قرار دارد، این موضوع برای وزارت صمت نیز بسیار حایز اهمیت است که در کنار حفظ اشتغال، به موضوع عرصه های طبیعی و حفاظت از محیط زیست نیز توجه می شود.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت خاطرنشان کرد: در حال حاضر نگاه تعاملی در بهره برداری از معادن استان وجود دارد و از زمانی که کارگروه تعامل کشوری فعالیت‌های معدنی در عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل و فعال تر شد، تعامل میان دستگاه ها به خوبی احساس می شود به نحوی که توافق نسبت به ۸۰ درصد طرح‌های تصویب شده وجود دارد.

وی تصریح کرد: وزارتخانه بر ایفای مسوولیت های اجتماعی بهره برداران از معادن تاکید دارد، و معتقدیم اگر ذخیره منابع طبیعی درست برداشت شود، ایفای مسوولیت اجتماعی نیز باید به درستی از سوی بهره برداران صورت گیرد.

یزد پس از کرمان دومین استان معدنی کشور است، در این منطقه بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و از حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک استان می توان به سنگ آهن، فسفات، اورانیوم، سنگ های نما، ساختمانی ، تزیینی، شن و ماسه و از این قبیل معادن اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!