خادمان رضوی برای احیای روحیه معنوی در استان یزد اقدام کنند


خادمان رضوی برای احیای روحیه معنوی در استان یزد اقدام کنند

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم مذهبی نسبت به سال‌های گذشته در شهرها و روستاها کمرنگ شده است، گفت: خادمان رضوی با حضور فعال در استان، برای احیای روحیه معنوی اقدام کنند.

به گزارش روزیکشنبه دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از خادمان حرم رضوی استان به مناسبت دهه کرامت با اشاره به اینکه به دلیل شیوع این ویروس از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون مردم از فیض حرم ائمه اطهار(ع)، روضه‌ خوانی و برگزاری مراسم مذهبی تا حدودی محروم شدند، افزود: خانواده‌هایی که مانوس به زیارت اهل بیت(ع)، مجالس روضه خوانی و از این قبیل امور بودند،کمبود چنین برنامه‌هایی را احساس می‌کنند و دلتنگ زیارت حرم اهل بیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: کمرنگ شدن برنامه های مذهبی از یک سو و شبهه افکنی‌های دشمن از سوی دیگر، روحیه معنوی جامعه را تا حدودی تحت تاثیر قرار داد که حضور خادمان حرم رضوی می‌تواند آثار معنوی بسیار خوبی در شهرهای مختلف استان داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: حضور خادمان رضوی در شهرهای مختلف می تواند روحیه دعا، التجا، توجه به اهل بیت(ع)، ولایت پذیری و دشمن شناسی را دوباره در مردم احیا کند.
ناصری با اشاره به حضور خادمان رضوی در بیمارستان‌ها و مساجد و دیگر فضاهای مذهبی و عمومی استان پیشنهاد کرد که آنها برنامه های معنوی خود را عمومی‌تر کنند و جمع بیشتری از مردم را زیرپوشش قرار دهند تا ذکر امام رضا(ع) در جامعه فراگیرتر شود.
وی افزود: معنویت و دعا و التجا باید در جامعه تجدید حیات پیدا کند و حال و هوای جامعه باید بیشتر به سمت معنویت برود و خادمان رضوی می‌توانند با حضور خود روح معنویت را در جامعه جاری و ساری کنند.
ناصری با اشاره به اینکه از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۲۷۰ هزار دانش آموز و ۷۰ هزار دانشجو هستند، تصریح کرد: تاکنون از حضور این جمعیت گسترده جوان و نوجوان در بسیاری از برنامه‌ها غفلت شد ، لازم است در این مورد بیشتر کار شود.
وی تاکید کرد: خادمان رضوی در مدت حضورشان در استان ، علاوه بر اینکه تلاش کنند، برنامه‌ها فراگیرباشد، برنامه ها نباید تکرار گذشته باشد و حرکت‌ها و برنامه های جدیدی را اجرا کنند.
امام جمعه یزد یادآور شد: یزدی‌ها ارادت ویژه‌ای به امام رضا(ع) دارند و حضور خادمان رضوی فرصتی برای تجدید عهد و پیمان آنها با امام رضا(ع) است.

حضور خادمان رضوی در دفتر نماینده ولی فقیه در یزد، آغاز چهاردهمین جشنواره زیرسایه خورشید است که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرهای مختلف استان یزد و در ۴۴ نقطه شهری و روستایی و محله ها برگزار می شود.
در طول دهه کرامت، ۱۷۰ برنامه در قالب جشنواره زیر سایه خورشید برای مناطق مختلف استان یزد پیش بینی شد که به تدریج اجرا می شود.

دهه کرامت از تولد حضرت معصومه (س) که در قم مدفون هستندآغاز می شود و تا سالروز میلاد امام رضا(ع) که هشتمین امام شیعیان است، ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور