47 هزار تن انواع محصول پاییزه در آزادشهر برداشت شد


47 هزار تن انواع محصول پاییزه در آزادشهر برداشت شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت که امسال 47 هزار تن انواع محصول پاییزه شامل گندم، دانه روغنی کلزا، جو، سیب زمینی، سیاه دانه، انواع نخود فرنگی و آبگوشتی، چغندر قند، بادم زمینی و انواع سبزیجات برگی از سطح 14 هزار و 100 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد.

حسین ممشلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیشترین برداشت محصول پاییزه آزادشهر گندم با سطح زیرکشت ۱۲ هزار و ۳۶۰ هکتار می‌باشد که تاکنون ۳۶ هزار و ۶۳۰ تن محصول از ۱۰ هزار و ۴۲۱ هکتار برداشت شده است.

وی بابیان اینکه کشاورزان آزادشهری تاکنون ۱۷ هزار و ۷۸۲ تن گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل دادند، افزود: هم اکنون برداشت گندم در ۲ هزار هکتار از مزارع مناطق کوهستانی بخش چشمه‌ساران این شهرستان که به صورت دستی انجام می‌شود، آغاز شده است.

به گفته ممشلی، با برداشت گندم از مزارع مناطق کوهستانی آزادشهر، مجموع تولید این محصول استراتژیک امسال به حدود ۴۳ هزار تن افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر ادامه داد: امسال سطح زیرکشت جو در این شهرستان هزار و ۴۰ هکتار بود که تاکنون کشاورزان از ۷۸۷ هکتار آن، هزار و ۵۴۰ تن محصول برداشت کردند.

وی گفت: برداشت از ۲۵۳ هکتار باقی مانده از مزارع جو در مناطق کوهستانی تا ۲ هفته آینده پایان می‌یابد و طبق پیش بینی‌ها، تولید این محصول به ۲ هزار تن خواهد رسید.

ممشلی، سطح اراضی زراعی قابل کشت آزادشهر را حدود ۲۳ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در ۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از این اراضی انواع محصول کشت پاییزه و ۶ هزار هکتار آن نیز به کشت بهاره اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: تاکنون کشت بهاره محصولاتی مانند "پنبه، سویا، دانه آفتابگردان، گوجه فرنگی، عدس، لوبیا، شالی، ماش، خیار و ذرت علوفه‌ای" درسطح سه هزار هکتار در آزادشهر انجام شده است.

مدیرجهادکشاورزی آزادشهر پیش بینی کرد که امسال سطح کشت محصولات بهاره در این شهرستان به ۶ هزار هکتار با برآورد تولید تقریبی ۳۷ هزار تن برسد.

شهرستان آزادشهر با جمعیت تقریبی ۹۵ هزار نفر، حدود ۲۷ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...