مراکز اقامتی قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مسافران پذیرایی می‌کنند


مراکز اقامتی قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مسافران پذیرایی می‌کنند

قم – ایرنا - معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به تعطیلی 16 ماهه مراکز اقامتی استان به دلیل شیوع کرونا، گفت: تمامی مراکز اقامتی قم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، آماده پذیرایی از مسافران و زائران هستند.

به‌گزارش روز یکشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم، مهدی نصر روز در گفت و گویی اظهار کرد:از شناسایی اولین موارد ابتلا به کرونا در ایران بیش از یک سال و چهار ماه می‌گذرد ودر این مدت بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی قم تعطیل شدند.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری قم افزود: تعطیلی تمام هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و خانه مسافرهای استان به دلیلی شیوع کرونا، ضربه سختی به صنعت گردشگری استان وارد کرد.

معاون گردشگری قم تصریح کرد: با بهبود شرایط در فواصل بین موج سوم و چهارم کرونا، تأسیسات گردشگری قم بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا با رعایت کامل شیوه نامه‌های ستاد ملی کرونا فعال شد که این فعال سازی تنها ۵ درصد ظرفیت مراکز اقامتی در قم بود.

نصر تاکید کرد: مراکز اقامتی و صنعت گردشگری قم برای قطع زنجیره کرونا تعامل خوبی با مدیریت بحران در سطح استان و ملی داشته اند و ثابت کرده اند که در صورت تبیین دستورالعمل های بهداشتی، ملزم به رعایت دقیقی آن هستند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه انجام شده در جلسه مشترک میان مرکز بهداشت استان، مدیریت بحران و اداره‌کل میراث فرهنگی قم، بازگشایی تالارها و سالن‌های پذیرایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از تاریخ ۱۹ خرداد ماه جاری به مدت شش ماه امکان‌پذیر است.

قم دارای ۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمان‌پذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین‌راهی و پذیرایی با ظرفیت ۱۲ هزار تخت است.

با شیوع ویروس کرونا یکهزار و ۲۳۳ تَن از کارکنان بخش گردشگری قم به علت فعالیت نداشتن واحدهای گردشگری این استان شغل خود را از دست داده و بیکار شدند که این تعداد بیکاری از ۴۶ واحد گردشگری قم می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا