51 هزار خانوار روستایی زنجان از تسهیلات مقاوم سازی مسکن استفاده کردند


51 هزار خانوار روستایی زنجان از تسهیلات مقاوم سازی مسکن استفاده کردند

زنجان - ایرنا -مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون در طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاههای روستایی 51 هزار خانوار روستایی استان از این تسهیلات جهت بهسازی ومقاوم سازی واحدهای مسکونی خود استفاده کردند.

رضا خواجه ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ۳۱ خرداد، سالروز زلزله هولناک طارم در سال ۶۹ اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۸۴ با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی به صورت جدی به امر مقاوم سازی مساکن روستایی پرداخته و می توان گفت، نقش مهمی در پیشگیری از بروز بحران را به عهده دارد.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه هایی به ویژه طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه های آسیب‌پذیر روستایی نقش مهمی در مقابله با سوانح طبیعی دارد.

این مسوول، برنامه ‌ریزی ‌های‌ کوتاه‌ مدت‌ و بلند مدت‌ برای مقاوم‌ سازی‌ خانه های روستایی، تثبیت و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان در راستای پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی ذکر کرد و گفت: لزوم بازسازی و مقاوم سازی واحد های مسکونی قبل از بحران باید جدی گرفته شود چرا که با تحقق این امر خسارت های جانی و مالی بلایا و حوادث طبیعی به حداقل می رسد.

وی با اشاره به اثرات طرح ویژه مقاوم سازی درسطح روستاهای استان اظهار داشت: اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی علاوه برمقاوم شدن مساکن در برابر بلایای طبیعی موجب ارتقای سطح رفاه روستاییان، اشتغالزایی فارغ التحصیلان رشته های عمران و معماری، بکارگیری معماران و کارگران محلی و به طبع آن باعث ایجاد امنیت و آرامش درسطح روستاها توام با افزایش بهداشت و خدمات شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: ضرورت مقاوم سازی در روستاها برهیچ کس پوشیده نیست و در این میان برنامه اصولی مقاوم سازی خانه های روستایی علاوه بر ایمنی روستاییان موجب صیانت از سرمایه های ملی می شود .

وی خاطر نشان کرد: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور ۴۱ درصد و در استان زنجان این رقم به ۵۴ درصد رسیده است.

خواجه ای گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم حدود ۲۶ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان مقاوم ‌سازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !