از زمان تزریق دوز دوم تا تصور غلط ماسک نزدن پس از تزریق


از زمان تزریق دوز دوم تا تصور غلط ماسک نزدن پس از تزریق

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: تزریق دوز دوم واکسن کرونا به افرادی که دوز اول را تزریق کرده‌اند، از اواخر این هفته آغاز می‌شود.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی حدودا به میزان ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و این جای خرسندی دارد.

وی با اشاره به آمار تزریق واکسن کرونا، افزود: گروهی تصور می‌کنند پس از زدن واکسن، رعایت پروتکل‌ها لازم نیست، اما حقیقت این است که برداشتن ماسک تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسن نزده‌اند، توصیه نمی‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: واکسن کرونا برای تزریق دوز دوم وارد کشور شده؛ واکسن‌های استان از مسیر مشهد وارد خراسان ‌جنوبی شده و سپس تزریق هواهد شد.

شریف‌زاده ادامه داد: تزریق دوز دوم واکسن کرونا به افرادی که دوز اول را تزریق کرده‌اند، از اواخر این هفته آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت خراسان‌جنوبی از نظر شیوع کرونا نسبت به هفته‌های گذشته تغییری نکرده است، افزود: فردی که قصد دارد واکسن کرونا بزند، باید سالم بوده و علائم کرونا نداشته باشد.

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان کرد: به دلیل نبود واکسن کرونا، هنوز بحث راه‌اندازی مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در بیرجند و برخی از شهرستان‌های استان را دنبال نمی‌کنیم.

شریف زاده یادآور شد: هم اکنون ۱۶۱ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۳ بیمار کرونا مثبت بوده و پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند؛ کل موارد فوتی استان ناشی از کرونا ۹۱۲ نفر است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی