قرآن مبنای زندگی امام رضا(ع) بود


قرآن مبنای زندگی امام رضا(ع) بود

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به این که قرآن مبنای زندگی و حتی اقدامات سیاسی امام رضا (ع) بود، گفت:سوالی نبود از حضرت پرسیده شود که با قرآن پاسخ ندهد، با اینکه خودش قرآن ناطق بود ولی باز به قرآن رجوع می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمود ابوترابی» امروز(۳۰خرداد) در وبینار با موضوع سیره قرآنی امام رضا (ع) که به‌مناسبت دهه کرامت ولادت حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران برگزار شد، بیان کرد: در خصوص سیره قرآنی امام رضا (ع) باید بگوییم حضرت در خصوص قرآن می‌فرماید؛ بندگان خدا کلام خدا را جدی بگیرند و از حد و مرز کلام الهی تعدی نکنند و هدایت را در قرآن ببینند که اگر در غیر از قرآن به‌دنبال هدایت، رشد و سعادت باشند چیزی جز انحراف به‌دست نمی‌آوردند.

مدیر حوزه علمیه در مازندران با اشاره به منش امام رضا (ع)، افزود: حضرت هر سه روز یک ختم قرآن داشتند، و در این باره بیان می‌کردند که اگر می‌خواستم می‌توانستم قرآن را در زمان کمتری ختم کنم اما می‌خواستم این ختم با تفکر و تامل باشد.

حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: ایشان امام بودند، ختم قرآن برای ما با توجه به توان و شرایط هر کسی دارد، مهم این است که اصل تلاوت را جدی بگیریم.

وی با اشاره به شرح حالی از امام رضا (ع) که توسط راویان و مورخان بیان شد، عنوان کرد: سوالی نبود از حضرت پرسیده شود که با قرآن پاسخ ندهد، با اینکه خودش قرآن ناطق بود ولی باز به قرآن رجوع می‌کرد.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: حضرت در نمازهای مستحبی به تلاوت سوره های مختلف اقدام می‌کرد، و زمانی که برای خواب به بستر می‌رفت ضمن مختصر تلاوتی از قرآن، با کلام الله انس می‌گرفت و به خواب می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه این چند نکته نشان‌دهنده اهتمام بالای امام رضا (ع) به قرآن است که به مکان خاص یا ایام ویژه محدود نیست حضرت قرآن را در زندگی روزمره به‌عنوان یک سبک و منش برگزید.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) در محافلی که توسط مامون با حضور علمای بزرگ برگزار می‌شد، از شواهد دینی قرآنی و بیانات الهی استفاده می‌کرد، اذعان کرد: ما هم به‌عنوان شیعه موسی الرضا (ع) وظیفه داریم هم با قرآن انس گرفته و هم در عمل قرآنی باشیم.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !