ثبت نام دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای آغاز شد


ثبت نام دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای آغاز شد

سخنگوی سازمان سنجش از آغاز ثبت نام دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد.


ثبت نام دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای آغاز شد

سخنگوی سازمان سنجش از آغاز ثبت نام دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرایط و ضوابط، تاریخ، نحوه ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ مشخص شد.

زرین آمیزی ادامه داد: سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیر انتفاعی در سال ۱۴۰۰ از امروز آغاز و تا یکشنبه، ۶ تیر ادامه دارد.

او افزود: ضرورت دارد که متقاضیان در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق «دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب‍ رشته» وفراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته همزمان در یک مرحله انجام می‌شود، متقاضیان باید با توجه به رشته محل‌های اعلام شده در دفترچه راهنما سبت به انتخاب و درج رشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش توضیح داد: دفترچه راهنما هم همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس است.

زرین آمیزی افزود: علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان متقاضی این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه‌ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) ثبت نام کنند.

زرین آمیزی ادامه داد: پذیرش در تعدادی از رشته‌های امتحانی مذکور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) است. همه متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

زمان برگزاری، توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ (برای آن دسته از مجموعه‌های ثبت نامی که پذیرش آن‌ها با آزمون است) جمعه، ۲۲ برگزار خواهد شد.

او گفت: متقاضیان لازم است از سه‌شنبه، ۱۹ مرداد لغایت روز پنجشنبه، ۲۱ مرداد با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

زمان انتخاب کد رشته محل‌های انتخابی

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش توضیح داد: براساس برنامه زمانی، همزمان با ثبت‌نام برای شرکت در آزمون، متقاضیان مجموعه‌های ثبت نامی پذیرش با آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) لازم است که با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کدرشته‌های انتخابی، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس