5 عنوان برگزیده مهرواره طنز به نوجوانان کانون آذربایجان‌غربی رسید


5 عنوان برگزیده مهرواره طنز به نوجوانان کانون آذربایجان‌غربی رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: پنج عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان حائز عنوان برگزیده در 3 بخش شعر، داستان و اینفوگرافی مهرواره طنز «یک وعده لبخند» شدند.

جواد زاهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: فراخوان این مهرواره در بخش‌های شعر کلاسیک و آزاد، داستان کوتاه و اینفوگرافی با موضوع‌ کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در ایام شیوع ویروس کرونا ویژه گروه‌های سنی نونگاه(۱۲+) و نوجوان(۱۵+) در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل منتشر شد.

وی ادامه داد: در بخش «شعر» از میان ۱۱۰ اثر رسیده به دبیرخانه هفت اثر در گروه سنی نونگاه و ۱۰ اثر در گروه سنی نوجوان، در بخش «داستان» از میان ۳۸۳ اثر رسیده ۲۵ اثر در گروه سنی نونگاه و ۲۳ اثر در گروه سنی نوجوان و در بخش اینفوگرافی از بین ۳۵ اثر رسیده پنج اثر در گروه سنی نوجوان به عنوان برگزیدگان مهرواره طنز «یک وعده لبخند» معرفی شدند.

وی اظهار داشت: با اعلام نتایج داوری، دلنیا سیدی و فاطمه فرجی اعضای مرکز تکاب در گروه‌سنی (۱۵+) سال و آیسا سیف‌لو عضو مرکز خوی در گروه‌سنی(۱۲+) سال عنوان برگزیده بخش شعر را کسب کردند.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: در بخش داستان، محمد شکاری عضو مرکز خوی در گروه‌سنی (۱۵+) سال حائز عنوان برگزیده شد.

زاهدی بیان کرد: سینا مرادی عضو مرکز تکاب نیز عنوان برگزیده بخش اینفوگرافی را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: توجه به عناصر و ساختار داستان و به‌کارگیری صحیح شگردهای طنز و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام‌شده در فراخوان ازجمله ملاک‌های داوری در بخش «داستان» بود.

به گزارش ایرنا، در فراخوان مهرواره، حداکثر ۵۰۰ کلمه برای «داستان کوتاه» اعلام‌شده بود ولی با توجه به کیفیت خوب آثار و بنا به تصمیم هیات داوران، آثاری که تا ۷۰۰ کلمه بودند نیز در انتخاب پایانی موردتوجه و ارزیابی قرار گرفتند.

هیات داوران در بخش اینفوگرافی؛ خلاقیت تصویری، بیان موضوع در قالب طنز، کیفیت اجرا و توجه به هماهنگی اثر با موضوع‌های مهرواره را ملاک انتخاب قرار دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403