مدیران مدارس خراسان جنوبی موظف به همکاری با سوادآموزی هستند


مدیران مدارس خراسان جنوبی موظف به همکاری با سوادآموزی هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تمامی حوزه‌های آموزشی و پرورشی به ویژه مدیران مدارس موظف به همکاری با سوادآموزی استان برای ریشه‌کن شدن معضل بی‌سوادی و کم‌سوادی در جامعه هدف هستند.

به گزارش روز یکشنبه اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی در اولین نشست گروه بهبود کیفیت سوادآموزی افزود: مدیران، معاونان و عوامل اجرایی مدارس مکلف به همکاری در رابطه با شناسایی، فرهنگ‌سازی، معرفی و ارسال اطلاعات افراد بی‌سواد و کم‌سواد جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹سال تا پایان تیر ماه جاری به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق هستند.

وی با اشاره به ابلاغیه سال ۱۴۰۰ و آغاز فرآیند شناسایی و جذب سوادآموزان گفت: ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی برای دوره تحکیم اول تیر، دوره سواد اول مرداد و دوره انتقال از اول شهریور ماه شروع می‌شود و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: ضرورت دارد تمامی حوزه‌های آموزش و پرورش به ویژه مدیران مدارس درخصوص شناسایی و معرفی بی‌سوادان به ادارات آموزش و پرورش و همکاران سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق، نهایت همکاری را داشته باشند.

وی انعقاد تفاهم‌نامه مدیریت و راهبری ارائه فعالیت‌های سوادآموزی را یکی از کارهای بدیع و ارزنده معاونت سوادآموزی استان در زمینه ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های سوادآموزی در سال ۱۴۰۰ ذکر کرد.

واقعی بر پالایش فوری و تعیین تکلیف اطلاعات افراد بی‌سواد یا کم‌سواد استان در سامانه سوادآموزی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر فایل اطلاعات تکمیلی و مشخصات پایگاه اسمی بی‌سوادان در اختیار شهرستان‌ها و مناطق قرار گرفته است.

وی با اشاره به اتمام فرآیند آموزش تعدادی از کلاس‌های سوادآموزی در استان تصریح کرد: نظارت ویژه بر برگزاری آزمون‌ها، فرآیند آموزش و سنجش از جمله شرح وظایف اعضای ستاد امتحانات و گروه بهبود کیفیت شهرستان‌ها و مناطق است و ضرورت دارد اعضا نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان خراسان جنوبی با اشاره به استقبال مهاجرین خارجی از کلاس‌های سوادآموزی استان افزود: این استقبال ما را مصمم کرده تا نسبت به انجام پیگیری‌های لازم برای افزایش تعداد اتباع و مهاجرین اقدام کنیم و حجم زیر پوشش را در استان تا بیش از ۲ برابر افزایش دهیم.

وی گفت: با توجه به حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی، حدود سه هزار نفر در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال، بین شهرستان‌ها و مناطق استان براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، عملکرد سنوات گذشته شهرستان‌ها، آمار و اطلاعات پایگاه ثبتی سواد و برنامه‌های معاونت سوادآموزی توزیع شده است.

واقعی بیان کرد: اختلاف قابل توجهی بین میانگین باسوادی بعضی شهرستان‌های استان وجود دارد که باید در راستای کاهش این فاصله گام‌های موثری برداریم و در سال جاری برای شهرستان‌هایی که نُرم پایین‌تری دارند، طرح شتاب‌بخشی اجرایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان