دستورالعمل‌ پایش آب‌های زیرزمینی در استان قزوین اجرا می‌شود


دستورالعمل‌ پایش آب‌های زیرزمینی در استان قزوین اجرا می‌شود

قزوین - ایرنا - سرپرست معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: دستورالعمل‌های پایش آب های زیرزمینی مکان‌های دفن زباله (لندفیل)، سدهای باطله، آب شرب و صنایع ابلاغی در استان قزوین اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد علی ظهیری روز یکشنبه در جمع روسای ادارات ستادی و واحدهای تابعه اداره کل حفاظت محیط زیست داستان قزوین در اولین نشست مشترک حوزه نظارت و پایش گفت: این دستورالعمل با هدف اطمینان از سلامت و جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به طیف وسیع آلاینده های محیط زیست و اهمیت انجام تکالیف قانونی و ضرورت احرای برنامه های هدفمند و نتیجه گرا در حوزه نظارت و پایش، باید ارزیابی عملکرد زیست محیطی واحدهای صنعتی با دقت بیشتری پیگیری شود.

این مسوول گفت: تکمیل، بروزرسانی و ویرایش نهایی فهرست صنایع موجود در هر شهرستان به منظور پایش مستمر عملکرد زیست محیطی آنها الزامی است.

ظهیری ادامه داد: رسیدگی به موقع به گزارشات و شکایت های مردمی در خصوص منابع و صنایع آلاینده باید در اولویت قرار گرفته و با هدف بهبود و بهسازی محیط زیست، کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ها به طور منظم و مستمر حداقل فصلی یک بار برگزار و مصوبات آن پیگیری و با دقت اجرا شود.

وی افزود: مشکلات اولویت دار بخش پسماند شهرستان ها باید پس از مطالعه جهت جمع بندی در کارگروه استانی مدیریت پسماند مورد ارزیابی قرار گیرد و همچنین پیگیری اخطاریه های زیست محیطی صادره تا حصول نتیجه با رویکرد رفع آلودگی و جبران خسارت مد نظر باشد.

این مسوول اضافه کرد: پیگیری اجرای دستورالعمل های پایش آب های زیرزمینی لندفیل ها، سدهای باطله، آب شرب و صنایع ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست از تکالیف ادارات ستادی و تابعه اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین است و باید با دقت عملیاتی شود.

سرپرست معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: به منظور تسریع در روند نظارت و پایش صنایع و منابع آلاینده، فهرست صنایع با ظرفیت آلودگی بالا به تفکیک شهرستان تهیه و به ادارات تابعه ارسال خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...