بیش از 10 کیلومتر آتش بر در مراتع بروجرد ایجاد شد


بیش از 10 کیلومتر آتش بر در مراتع بروجرد ایجاد شد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: بیش از 10 کیلومتر آتش بر در نقاط بحرانی مراتع و منابع ملی سطح شهرستان ایجاد شده است.

" امیر ثقلینی " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گرم شدن هوا و خشکسالی، امکان بروز حریق در عرصه های مرتعی شهرستان وجود دارد که افراد در هنگام حضور در طبیعت به ویژه تفرجگاه‌ها باید مراقب باشند تا حریقی رخ ندهد.

وی اضافه کرد: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده که ایجاد بیش از ۱۰ کیلومتر آتش بر با مشارکت جوامع محلی در کانون های بحران از مهمترین اقدامات بوده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با اشاره به اطلاع رسانی با هدف پیشگیری از حریق بیان کرد: به همین منظور دوره‌های آموزشی در این مناطق و در دهستان ها در حال برگزاری است که در این دوره‌ها نیز کشاورزان از مضرات آتش زدن زمین های کشاورزی بعد از برداشت محصول مطلع می شوند.

ثقلینی اضافه کرد: برای پیشگیری و کنترل حریق در مراتع، ادوات سبک در اختیار جوامع محلی و کانون‌های بحرانی گذاشته شده تا در صورت وقوع حوادثی مانند حریق بتوانند با استفاده از این تجهیزات، اطفای حریق را تسریع کنند.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی، فرهنگ سازی و سایر اقدامات با هدف پیشگیری حریق در مراتع انجام می‌شود.

شهرستان بروجرد ۹۶ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ