نسخه‌نویسی الکترونیکی در تامین اجتماعی سمنان 200 درصد افزایش یافت


نسخه‌نویسی الکترونیکی در تامین اجتماعی سمنان 200 درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به وضعیت خوب استان در زمینه نسخه‌نویسی الکترونیکی، گفت: صدور نسخه الکترونیک در استان از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 200 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، سیدمجتبی اکرم روز یکشنبه در جلسه کمیته استانی بررسی اجرای برنامه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت امسال ۹۵ هزار و ۷۰۰ نسخه الکترونیک توسط پزشکان و دندانپزشکان طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی استان سمنان صادر شد، که به نسبت میانگین دوماهه سال گذشته افزایش ۲۰۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: با پیوستن مراکز درمانگاهی و بیمارستانی به سامانه نسخه الکترونیک قطعا شرایط ارائه خدمات به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تسهیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد نسخه‌های صادره در استان سمنان به صورت الکترونیکی است، افزود: ۶۴۴ پزشک عمومی و متخصص، ماما و دندانپزشک در سامانه نسخه نویسی الکترونیک استان سمنان ثبت نام کرده اند که در زمان حاضر ۴۵۴ پزشک، ۶۴ دندانپزشک و ۳ ماما نسخ را به صورت الکترونیک ثبت می کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان ضمن قدردانی از همکاری خوب مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی در طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، گفت: از فروردین تا اردیبهشت امسال به صورت علی الحساب بیش از پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به پزشکان و یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال به داروخانه ها بابت نسخه الکترونیک پرداخت شد.

اکرم یادآور شد: در فروردین و اردیبهشت امسال انجام تراکنش در سامانه نسخه نویسی الکترونیک پنج برابر نسبت به سال گذشته بیشتر ثبت شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: سال گذشته ۲۱۲ هزار تراکنش با میانگین ماهانه ۱۷ هزار و ۶۰۰ تراکنش به وسیله پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی ثبت شد که این میزان در سالجاری ماهانه ۹۳ هزار مورد شد.

۱۶۵ هزار و ۳۳ نفر در استان سمنان بیمه شده اجباری تامین اجتماعی هستند و بر اساس آخرین آمار ۷۲ درصد جمعیت استان شامل ۵۰۹ هزارنفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد